Jeg og min sambo ved virkelig ingenting, så det er heldigt, vi har købt nøglefærdigt. Nu planlægger vi at undlade fliser i køkkenet og i stedet bruge liggende spontet panel, som vi skal male hvidt. Det jeg undrer mig over er:

-hvad man bruger for liste, hvis det liggende panel skal slutte midt på en væg (køkkenet dækker en halv væg, og derefter er der en almindelig hvidmalet væg). Vi vil have panelet under køkkenskabene, som fliserne ville have siddet, de vil ikke blive udsat for vand, da vi har vindue ved vasken.

-Vi har 10 cm mellem vinduerne og overskabene, og dette stykke skal have panel, er det besværligt at save en sådan panelplade på længden for at få de rette mål?

-Vi har kun gipsvægge... hvordan fastgør man så bedst panelet? Finder man lægterne eller?

-Skal panelet males før eller efter opsætning?

Tusind tak, hvis I kyndige vil hjælpe os :-)

Åh, jeg glemte: Sætter man panelet op først og derefter overskabene, hvis man gerne vil have panelet helt op til loftet???

Senest redigeret:
Har I købt nøglefærdigt men uden køkken?? man kan sætte panelen før eller efter skabene, lidt af en smagssag. jeg ville have sat den efterfølgende, men vil det ikke se mærkeligt ud i afslutningen, hvis panelen slutter der, hvor skabene slutter?? i så fald må man jo sætte råspont bag bænkskabene også, så kan man lige så godt beklæde hele væggen, før man monterer køkkenet, sørg for der er plads til afløb og sådan.

skal I ikke have råspont mellem vindue og skab?
man kan fastgøre med lidt af hvert, i dit tilfælde ville jeg nok lime for at undgå synlige skruer.
Mal før I sætter det op og en gang til, når det er på plads.
Hvilken liste man bruger, ved jeg ikke, du må nok gå til et velassorteret byggemarked og se, hvad der er at vælge imellem!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.