Jeg tænkte på at skifte fliser i køkkenet mellem underskabe og overskabe. Jeg har fået rådet om først at skrue en 6mm gipsplade op. Jeg har brug for 45x7,2 meter, men har hørt fra nogen, at jeg skal sætte gipsen op på en speciel måde og ikke bare skære to 2440mm plader og skrue dem op?
Hvordan forholder det sig med dette?
Hvordan forholder det sig med dette?
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet.. Måske mener din rådgiver, at når du først har revet de gamle fliser ned, så bliver du nok nødt til at reparere gips også.
Eller mener du, at du ikke skal skifte fliser? Uden du vil flise nyt ovenpå det gamle?
Eller mener du, at du ikke skal skifte fliser? Uden du vil flise nyt ovenpå det gamle?
Jeg skal fjerne gammel kakel, der sidder direkte på spånplade. For at slippe for at spartle osv., fik jeg rådet at sætte 6mm gips i stedet. Dog var det, hvordan samlinger og savning af gips, jeg var forvirret om.
Okay bedre klarsprog
Det har ingen betydning hvordan du lapper. Skær og lapp og reparer som du vil, brug bare ordentligt med godt lim. Små ujævnheder i samlinger og lignende retter man jo til med fixet så senare når der flises.
Du kan gøre hvilket som, men at skrue er mere arbejde og behøves jo egentlig ikke. Faktum er, at når fliserne er fjernet, synes du måske ikke, at det ser så slemt ud, så kan du jo springe gipsen over, den er jo bare for at få det mere glat.
Klik her for at svare