6,326 læst ·
7 svar
6k læst
7 svar
Opsætning af akustikpaneler på væg, men tilstødende vægge og loft skråt
Har overvejet at sætte akustikpaneler op på den ene væg i soveværelset.
Jeg, som ikke er specielt handy, troede ikke, at dette ville være et problem for mig, men når jeg begynder at måle med vaterpas, ser jeg, at de tilstødende vægge og loftet er en smule skæve, hvorpå jeg forstår, at det her ikke bliver lige så let, som jeg troede.
Rådspurgte en snedker, som mente, jeg bare skulle sætte nogle paneler op i midten og springe kanterne over, men jeg tror ikke, det vil se pænt ud. Jeg ser gerne, at de dækker hele væggen. Det er et lille soveværelse kan det tilføjes, fire paneler ville dække hele væggen med margen.
En idé var at forsøge at save stykker ud i samme type polyestermåtte som træstavene ligger på og bruge dem som tilpassede stykker på siderne. Snedkeren mente ikke, det lød som en god idé.
Forslag?
Jeg, som ikke er specielt handy, troede ikke, at dette ville være et problem for mig, men når jeg begynder at måle med vaterpas, ser jeg, at de tilstødende vægge og loftet er en smule skæve, hvorpå jeg forstår, at det her ikke bliver lige så let, som jeg troede.
Rådspurgte en snedker, som mente, jeg bare skulle sætte nogle paneler op i midten og springe kanterne over, men jeg tror ikke, det vil se pænt ud. Jeg ser gerne, at de dækker hele væggen. Det er et lille soveværelse kan det tilføjes, fire paneler ville dække hele væggen med margen.
En idé var at forsøge at save stykker ud i samme type polyestermåtte som træstavene ligger på og bruge dem som tilpassede stykker på siderne. Snedkeren mente ikke, det lød som en god idé.
Forslag?
Altvidende
· västkusten
· 127 indlæg
Enklest og jeg tror det bliver pænt er at ikke sætte panel helt ud til væggen/loftet. Spar en ca 5 - 8 cm "ramme" omkring panelerne, så ser det ikke ud for øjet at det er lidt skævt.
Derefter kan du overveje eller prøve forskellige farvesætninger på væggen for yderligere at narre øjet. Måske sort som akustikmåtten eller en helt anden farve.
Derefter kan du overveje eller prøve forskellige farvesætninger på væggen for yderligere at narre øjet. Måske sort som akustikmåtten eller en helt anden farve.
Har du problemer med efterklangen i rummet?M Ma009 sagde:Jeg har overvejet at sætte akustikpaneler op på den ene væg i soveværelset.
Jeg troede, som ikke specielt handy, at dette ikke ville være et problem selv for mig, men når jeg begynder at måle med vaterpas, ser jeg, at de tilstødende vægge og loftet er lidt skæve, hvorpå jeg forstår, at det her ikke bliver så let, som jeg troede.
Forespurgte en snedker, som mente, jeg skulle nøjes med at sætte nogle paneler i midten og springe kanterne over, men jeg tror ikke, det vil se pænt ud. Jeg ser gerne, at de dækker hele væggen. Det skal nævnes, at det er et lille soveværelse; fire paneler ville kunne dække hele væggen med margin.
En idé var at forsøge at save passestykker ud i den samme type polyester måtte, som træstængerne ligger på, og bruge disse som passestykker på siderne. Snedkeren syntes ikke, det lød som en god idé.
Forslag?
Klik her for at svare