Har overvejet at sætte akustikpaneler op på den ene væg i soveværelset.

Jeg, som ikke er specielt handy, troede ikke, at dette ville være et problem for mig, men når jeg begynder at måle med vaterpas, ser jeg, at de tilstødende vægge og loftet er en smule skæve, hvorpå jeg forstår, at det her ikke bliver lige så let, som jeg troede.

Rådspurgte en snedker, som mente, jeg bare skulle sætte nogle paneler op i midten og springe kanterne over, men jeg tror ikke, det vil se pænt ud. Jeg ser gerne, at de dækker hele væggen. Det er et lille soveværelse kan det tilføjes, fire paneler ville dække hele væggen med margen.

En idé var at forsøge at save stykker ud i samme type polyestermåtte som træstavene ligger på og bruge dem som tilpassede stykker på siderne. Snedkeren mente ikke, det lød som en god idé.

Forslag?

Hvor meget er det der adskiller?
Har du nogle billeder af væggen i spørgsmålet? Afslut med dæmpningen som vel går ganske let at skære til?

Dr Benz Dr Benz sagde:
Hvor meget er det der skiller sig ud?
Har du nogle billeder af væggen i spørgsmålet? Afslut med dæmpningen som vel går ret nemt at skære til?
Hvis man kan skære ud passtykker fra tæppet på ca 5 i bredde på hver side så skulle det ikke være nogle problemer.

• Soveværelse med en enkelt seng dækket af hvidt sengetøj ved siden af et lille natbord og en væglampe, lys grå væg og trægulv.
Enklest og jeg tror det bliver pænt er at ikke sætte panel helt ud til væggen/loftet. Spar en ca 5 - 8 cm "ramme" omkring panelerne, så ser det ikke ud for øjet at det er lidt skævt.
Derefter kan du overveje eller prøve forskellige farvesætninger på væggen for yderligere at narre øjet. Måske sort som akustikmåtten eller en helt anden farve.

Præcis. Alternativt kan du gøre det sorte felt bredere på hver side. Så burde det være muligt at skære/klippe, så det følger væggen.

Det bliver ikke let eller pænt at forsøge at skære i listerne.

Farstatjej90
Hvis der er sort baggrund på panelet, så mal væggen sort som en ram rundt om og som andre siger, spar nogle cm rundt, så vil ingen tænke på dette.

M Ma009 sagde:
Jeg har overvejet at sætte akustikpaneler op på den ene væg i soveværelset.

Jeg troede, som ikke specielt handy, at dette ikke ville være et problem selv for mig, men når jeg begynder at måle med vaterpas, ser jeg, at de tilstødende vægge og loftet er lidt skæve, hvorpå jeg forstår, at det her ikke bliver så let, som jeg troede.

Forespurgte en snedker, som mente, jeg skulle nøjes med at sætte nogle paneler i midten og springe kanterne over, men jeg tror ikke, det vil se pænt ud. Jeg ser gerne, at de dækker hele væggen. Det skal nævnes, at det er et lille soveværelse; fire paneler ville kunne dække hele væggen med margin.

En idé var at forsøge at save passestykker ud i den samme type polyester måtte, som træstængerne ligger på, og bruge disse som passestykker på siderne. Snedkeren syntes ikke, det lød som en god idé.

Forslag?
Har du problemer med efterklangen i rummet?

Eller sæt en liste rundt som en ramme. Typen af liste kan vælges efter bredden på sprækken.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.