Hej, jeg har opsat 45x70 i skråtaget med 5-tommers søm. Sømmen går altså ind ca. 50 mm i tagspærene. Sidder som klippen - troede jeg. Nu hvor jeg er begyndt at beklæde, bemærker jeg, at nogle af reglerne faktisk kan rykkes!!!

Nu er det et stykke tid siden, det blev opsat, og jeg antager, at små bevægelser i tagspærene gør, at det slipper lidt (nyopsat sidder jo alt som klippen). MEN amatør som jeg er, vil jeg gerne have, at nogen med mere erfaring forsikrer mig om, at det kommer til at holde. Ærgerligt hvis skråtaget begynder at slippe...

Da jeg startede, forsøgte jeg at rive en regel ned for at se, om det holdt noget videre. Jeg lover, det var i princippet umuligt... altså syntes jeg, at det burde holde til lidt isolering og enkelgips... men kan jeg have været på galt spor??? Kommer sømmene til at krybe ud, eller? Sådan i bagklogskabens lys ville det måske have været smart at bruge stålvinkler i stedet ::)

En anden mulighed, hvis reglarne er krydset mod spær, kan du på hver anden fastgørelsespunkt sætte en gaffelanker for at give mere stabilitet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.