34,809 læst ·
238 svar
35k læst
238 svar
Åbning i ydervæg
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Skruvvalget omfattes ikke af nogen byggetilladelse. Jeg ved ikke med det samme, hvad WTS 3,6 har for holdbarhedsværdier, men jeg har svært ved at tro, at de skulle være højere end en M10x120 f.eks.
Det begynder at nærme sig
Når jeg støber fundamentet for søjlerne, kan jeg blande ekspanderbeton og almindelig beton? Altså først støber jeg hovedparten med beton og derefter bare laver den sidste understøbning med ekspanderbeton?
Når jeg støber fundamentet for søjlerne, kan jeg blande ekspanderbeton og almindelig beton? Altså først støber jeg hovedparten med beton og derefter bare laver den sidste understøbning med ekspanderbeton?
Jeg har ikke rigtig været med i tråden som de andre, så jeg har måske ikke helt styr på, hvad du skal lave. Men det er sådan, man plejer at gøre, ja.D Derbyboy sagde:
At selve fundamentet er støbt i beton og derefter understøbes søjlen på et senere tidspunkt med ekspander.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Nice 

Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvor spændende! Tænk, hvilken tid det har taget.
@justusandersson! Kan du ud fra dette billede sige, hvor mange mm nedbøjning bjælken har ved fuld snelast. Jeg overvejer, om jeg kan bygge et skur tag.D Derbyboy sagde:
Tusind tak!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Tror du jeg er et orakel? Både @bossespecial og jeg har vel regnet på det en gang, men det er ikke noget, jeg kan huske. Man har brug for alle relevante mål og oplysninger, hvis man skal beregne nedbøjningen. Men eftersom det er en følsom anvendelse med en bjælke over skydevinduer, synes jeg ikke, at du skal belaste væggen mere. Det er bedre, at du laver et skærmtag der står på fire ben. Det kan desuden blive mere elegant.
Jeg tror ikke, jeg ved at du er et orakel men jeg forstår og jeg er enig.
Jeg tænkte sådan her:
sandsynligvis kan jeg ikke få byggetilladelse til et stort skærmtag 25 m2+ så derfor bygger jeg bare et lille (6-8 m2) indtil byggetilladelsen udvides (ca. 5-10 år) og da kan jeg måske hænge det over skydedøren.
For at få det pænt mener jeg, at den bageste bærende bjælke inkl. stolper skal integreres i tagspæren.
jeg har i det mindste brug for noget lille eftersom skydedøren lækker lidt vand i den nederste skinne
Jeg tænkte sådan her:
sandsynligvis kan jeg ikke få byggetilladelse til et stort skærmtag 25 m2+ så derfor bygger jeg bare et lille (6-8 m2) indtil byggetilladelsen udvides (ca. 5-10 år) og da kan jeg måske hænge det over skydedøren.
For at få det pænt mener jeg, at den bageste bærende bjælke inkl. stolper skal integreres i tagspæren.
jeg har i det mindste brug for noget lille eftersom skydedøren lækker lidt vand i den nederste skinne