D
Forstår...

Kan jeg bruge franska skruvar i stedet?

Dvs inga problem at frångå bygglovet på den punkt?

Skruvvalget omfattes ikke af nogen byggetilladelse. Jeg ved ikke med det samme, hvad WTS 3,6 har for holdbarhedsværdier, men jeg har svært ved at tro, at de skulle være højere end en M10x120 f.eks.

D
Det begynder at nærme sig

Når jeg støber fundamentet for søjlerne, kan jeg blande ekspanderbeton og almindelig beton? Altså først støber jeg hovedparten med beton og derefter bare laver den sidste understøbning med ekspanderbeton?

D Derbyboy sagde:
Det begynder at nærme sig

Når jeg støber fundamentet til søjlerne, kan jeg blande ekspanderbeton og almindelig beton? Altså først støber jeg størstedelen med almindelig beton for derefter kun at lave den sidste understøbning med ekspanderbeton?
Jeg har ikke rigtig været med i tråden som de andre, så jeg har måske ikke helt styr på, hvad du skal lave. Men det er sådan, man plejer at gøre, ja.
At selve fundamentet er støbt i beton og derefter understøbes søjlen på et senere tidspunkt med ekspander.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
D
Tak alle sammen! Især til Justus og Bosse

Bjælken er på plads!

Det blev en stålstolpe i midten.

Mand står på stige og bruger elværktøj, arbejder på en konstruktion i et hus. En stålbjælke ses i midten, omgivet af træ og værktøj.

En byggeplads med en stålbalk, en mand arbejder ved siden af. En stige står op ad huset, omgivet af jord og træer i baggrunden.

• Stålbjælke i midten af en OSB beklædt væg i en underetage under renovering.
  • Synes
AndersPS og 3 andre
  • Laddar…
Nice :D(y)

D
Opdatering.

På mandag leveres vinduespartiet.

Det blev et schuco ASE 80 Hi på 5920x 2090mm med to skydbare vinduer.

Hvor spændende! Tænk, hvilken tid det har taget.

D
Jeg er tilfreds!

En moderne træbygning med store vinduer omgivet af natur. Byggeplads foran med værktøj og materialer. Sollys gennem trækronerne.

• Synes
Freniño og 4 andre
  • Laddar…
D
Stor tak til alle, der har bidraget med viden og idéer.

Uden jer var det sandsynligvis ikke blevet til noget.

• Synes
AndersPS
  • Laddar…
P
D Derbyboy sagde:
Stort tak til alle, der har bidraget med viden og idéer.

Uden jer var det sandsynligvis ikke blevet til noget
Det der skal du være tilfreds med! Flot arbejde, må man spørge, hvad partiet kostede?

D
D Derbyboy sagde:
Nu har de beregnet på 90x315 men da er shearværdien (?) for højt. Nedbøjningen er dog perfekt.

[billede]
@justusandersson! Kan du ud fra dette billede sige, hvor mange mm nedbøjning bjælken har ved fuld snelast. Jeg overvejer, om jeg kan bygge et skur tag.

Tusind tak!

Tror du jeg er et orakel? Både @bossespecial og jeg har vel regnet på det en gang, men det er ikke noget, jeg kan huske. Man har brug for alle relevante mål og oplysninger, hvis man skal beregne nedbøjningen. Men eftersom det er en følsom anvendelse med en bjælke over skydevinduer, synes jeg ikke, at du skal belaste væggen mere. Det er bedre, at du laver et skærmtag der står på fire ben. Det kan desuden blive mere elegant.

• Synes
Joak
  • Laddar…
D
Jeg tror ikke, jeg ved at du er et orakel men jeg forstår og jeg er enig.

Jeg tænkte sådan her:

sandsynligvis kan jeg ikke få byggetilladelse til et stort skærmtag 25 m2+ så derfor bygger jeg bare et lille (6-8 m2) indtil byggetilladelsen udvides (ca. 5-10 år) og da kan jeg måske hænge det over skydedøren.

For at få det pænt mener jeg, at den bageste bærende bjælke inkl. stolper skal integreres i tagspæren.

jeg har i det mindste brug for noget lille eftersom skydedøren lækker lidt vand i den nederste skinne :(

D
Moderne hus med stor træterrasse foran og store glasdøre, omgivet af skov og blå himmel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.