Hej,

jeg har en gammel støbejernsport, som jeg gerne vil hænge op igen. Porten er der stadig, og portstolperne ligeså. Derimod mangler jeg selve "tapperne" at hænge porten på, der er huller i portstolpen. Er der nogen, der ved, om sådanne findes færdige til at købe? Har søgt på nettet men kan ikke finde nogen. Hvis ikke har jeg overvejet at købe en gevindstang og bøje denne? Den skal måske varmbøjes? Tror I, det ville fungere? På den måde kan jeg justere længden på den og låse den med skiver og bolte på et passende sted.

venlig hilsen

Patrik

Kontakt leverandør af grind på nettet, fordi det ser forslået ud med gevind rundstav.
Tal også med dem om fastgørelsen 2komponent, så grinden ikke ender der, hvor den er nu igen..

Er der gennemgående hul i grinstolpen, så er gevindstang ikke et dårligt alternativ. Der hvor grinden skal hænges op, svejser du en rundstang eller et stykke af et armeringsjern i 90 graders vinkel mod gevindstangen. En skive svejses fast nederst på den stang eller armeringsjern. Skiver mod stolpen på hver side og møtrikker selvfølgelig. Så har du også mulighed for at justere ophængningen af grinden, hvis selve grinstolpen ændrer sin position lidt. Jeg har præcis den ophængning på mine gamle trægrinde, som jeg tjærer ind hvert år. Grindstolper af gamle telefonstolper som også tjæres. Dufter godt, når man passerer ind eller ud :)

Jeg ville tage og høre med en virksomhed, så det bliver gjort pænt. Ring og hør med en port-virksomhed, selvom de ikke har en løsning på deres hjemmeside, kan de sikkert hjælpe dig. Kontakt noget i dit nærområde eller for eksempel Accessa AB, http://www.accessa.se. Håber du finder en løsning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.