Jeg er i gang med at bygge mit brændeskur. (Lidt sent tænkt....) Gulvet er 145x45 regler med en spændvidde på 1,5 meter. Afstanden mellem hver gulvregel er 60 cm. Reglerne hænger i bjælkesko, der er skruet med to franske træskruer til hver bjælkesko. Der er huller til at bruge fire skruer. Mit spørgsmål er ganske enkelt, om man har brug for fire skruer, eller om man kan regne med, at to skruer kan holde vægten af en brændestabel, som trods alt er ret tung. Jeg har overhovedet ikke lyst til at bygge et kollapset gulv igen.

Hvad skruer du de franske i?
Normalt set foreskriver producenterne af balkskoene, at alle hullerne skal fyldes med ankersøm, for at de angivne belastninger kan garanteres.

corre sagde:
Hvad skruer du de franske i?
Normalt set foreskriver producenterne af bjælkeskoene, at alle hullerne skal fyldes med ankersøm for at de angivne belastninger kan garanteres.
Bjælkeskoene skal sidde i en bundramme også lavet af 145x45.
Hvad er de angivne belastninger?
Der er fire huller til skruer og 8 huller til søm. Mener du, at alle skal bruges? Lyder lidt
overkill i denne sammenhæng?

http://www.byggmax.se/spik-och-skruv/byggbeslag/balkskor-och-platband/balksko-p235137

Ah, med rigtig grovhed og skruelængde vil det holde fremragende. Sandsynligvis er der større risiko for, at skruen trækkes ud end at den forskydes af.
Årsagen til, at man foreskriver alle hullerne, er for at opfylde deres styrkeberegninger, som sandsynligvis bygger på maksimal belastning.
Gunnebo har fx kun to skruehuller i alt og 14 sømhuller i alt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.