Nogen der har nogle synspunkter på/indvendinger imod at man deler en væg som er godt 4m høj med et hammarband på 2.50 (kortregler).

Konstruktionen er pulpet tag, og det bliver så højt og ustabilt at bygge det i ét stykke, føles det som. Derfor tænkte jeg at regle op til 2.50 rundt om og derefter bygge resten separat.

Behøver man i så fald at lægge nyt "syll" eller går det godt at skråspike de fortsatte stående regler?

Noget særligt andet man behøver at tænke på..?

Synes at det skal risikere at blive endnu mere vaklende af at bryde hele væggen ned.

Kan du ikke bygge fuld højde og i stedet felle ind en 45X45 fx. Bør blive lige så stabilt i siden og betydeligt stærkere i højden.

Bliver en vældig masse savninger, hvis jeg skal fælde ind i en 40m. væg :(

Måske bliver det ikke så slemt ustabilt alligevel, og øverst fjerner jeg jo alligevel en 45x195 stående under hammarbandet...

Tak, så må det nok blive i stedet..

Væggen er 45-120, med horisontale 45-45 på både ind- og yderside..

Men etagebjælker et stykke oppe lyder stabilt og godt, så kører vi..!!

Vent lidt her nu.

Du skal altså have 45X45 liggende plus 45X120 stående og så en 45X45 til liggende?

Træk to søm i hver krydsning og vinkl disse udad i 45X120 reglen så bliver det mere end stabilt nok. I og med at du har dobbelte 45'er med afstand imellem dem, så forstærker de hinanden kraftigt.

Jo, så får væggene blive..

Alt for at undgå kuldebroer, plus at det bliver nemt at trække el og andet indenfor plasten på indersiden i "renderne" der bliver mellem 45'erne..

Nu hvor jeg har overvejet det lidt, fremstår det som mere og mere indlysende, at vi sætter væggene hele vejen op i stedet for at sammensætte på midten..

Jepp det er megasmart.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.