Jeg skal dele et rum med en skillevæg og har nu nogle overvejelser:

Gulvet i rummet er et parketgulv med beton under, dilemmaet er om jeg skal fjerne parketgulvet, hvor væggen skal stå og fastgøre gulvskinnen i betonen, eller lægge skinnen på parketgulvet og bruge dobbeltklæbende tape for at lægge skinnen på?

Loftet består af beton, så der skruer jeg en loftskinne fast, og den ene væg er beton, så der tænkte jeg, at jeg skruer en vægskinne fast, men den anden væg er gips, skal jeg også fastgøre en vægskinne til den væg?

I øvrigt skal jeg bruge reglar 40*70 OSB og enkelt gips.

BirgitS
Velkommen til forummet!

Det er fint nok at fastgøre en ny væg i loftet og langs siderne. Mod gulvet bliver det stabilt af trykket fra de fastspændte stående reglar.

Jeg så engang et TV-program, hvor Timell satte op en skillevæg i en lejebolig, hvor man ikke måtte påvirke gulvet.

• Synes
Lyckan01
  • Laddar…
Forudsat at ikke væggen bliver længere end 4-5 meter så går det fint uden at fæstne i gulvet.
Hvis jeg havde gjort det, så havde jeg savet både reglen mod gulvet og de stående regler til lidt overmål. Ikke meget, men så du får banket dem på plads. Da vil også bundreglen ligge stabilt.

• Synes
Lyckan01 og 1 anden
  • Laddar…
janwide
Det virker. Spænd de stående regler hårdt mod gulvet og læg gerne noget fleksibelt materiale under. Jeg har lavet to sådanne vægge. Den første "slap" efter et års tid. Jeg tror det skyldtes, at træet krympede, da det tørrede. Den anden væg lagde jeg et stykke af en gummiplade under gulvreglen, da jeg spændte den stående regel op. Den sidder som et bjerg.

Tape ville jeg nok passe på med. Det kan blive et træls klister, der skader parketgulvet.

• Synes
Lyckan01
  • Laddar…
om det er flydende parketgulv, så skal man ikke spænde reglerne for hårdt, måske bedre at fæstne med nogle enkelte 2 1/2" søm i parketten

• Synes
Lyckan01
  • Laddar…
P PatrikJo sagde:
Forudsat at væggen ikke bliver længere end 4-5 meter, så går det fint uden at fastgøre den i gulvet.
Hvis jeg havde gjort det, så ville jeg have savnet både reglen mod gulvet og de stående regler til lidt overmål. Ikke meget, men så du skal banke dem på plads. Så vil også bundreglen ligge stabilt.
Super, væggen er kort, ca. 3,2 m. Jeg vil ikke skrue bundreglen fast, men følge rådet om at banke de stående regler på plads.

Tape med gul byggetape på parketten, og på den byggetape sætter du fast gulvreglen med dobbeltsidet tape. Nem at fjerne senere...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.