Har en altan på etage 2 og tænker at bygge et skur under. Har derfor to spørgsmål:

1. Vil regntætne gulvet så det ikke regner ind i det fremtidige skur, hvordan gør jeg dette? Altanen er allerede bygget, og det er ikke en mulighed at bryde altangulvet op.

2. Har et eksisterende gulv af belægningssten hvor skuret skal bygges og vil have dette som gulv i skuret. Hvordan bygger jeg væggen? Kommer til at bygge væg på eksisterende stolper. Problemet er hvordan jeg gør mellem væg og belægningssten...

1) Du kan jo sætte et enkelt plåttag med afløb og tagrende under altanen i loftet på skuret, men pænest ville det vel være at tage altanen, så næsten intet regn kommer på altanen. Så burde det være nok at skrue nogle fiberboardskiver eller lignende op i loftet på skuret.

2) Du kan jo efterlade en luftspalte på 5 cm til belægningsstenen, men mure en tærskel op på 10 cm indvendigt. Så burde du få en rimelig luftcirkulation uden at der løber vand ind i skuret. Brug helst liggende panel, da den nederste vil have en kortere levetid end de øvrige.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.