Kommer få hjem lidt godt og blandet i omgange og behøver at opbevare det fra 2 uger til 2 måneder nu her om sommeren. Alt fra vinduer til træbundter og gips.
Har lidt plads i garagen men vil have brug for at have en hel del ude.
Tænkte at købe en mere holdbar plastikpresenning til at dække med, men skal træet også stå på en presenning for at undgå jordfugt?

Hvilke prisvenlige presenninger findes der til at dække med, som der ikke kommer hul i med det samme?
Skal også købe nok til at dække hele huset under byggeriets gang.

Et simpelt 200kr fugtmåler og tjekke materialet, før det kommer ind i huset, er det fornuftigt? Hvad skal det ligge inden for af grænser?
http://www.jula.se/digital-fuktmatare-405034
Digital fugtmåler med blå/grøn plastikskal og display, model EM4808, brugt til at måle fugtindhold i materialer som træ.

Senest redigeret:
Spørgsmålet bliver, hvordan du gør, når træ eller plader er tørre i den ene ende og noget fugtige i den anden ende. Tørreanlæg?

isolde sagde:
Spørgsmålet bliver, hvordan du gør, når træ eller plader er tørre i den ene ende og lidt fugtige i den anden. Tørreovn?
Forstod ikke helt det. Hvad mener du?

Jeg vil dække det hele godt og har brug for tips til, hvad der fungerer. Typen af presenninger, en på jorden og en over også osv?

Partytelt

Behøves så utroligt stort for at jeg skal få det hele med, må nok holde mig til presenninger for at det skal fungere.
Så er der dette med jordfugt, noget at beskytte sig imod?

Ingen presenning på jord men sørg for, at intet træ ligger mod jorden og derefter kan du klare dig med de billige som dækning af træet. Er det indendørsgips, så ville jeg sørge for at opbevare dem under tag, også OSB. Vi havde træ leveret i november på denne måde og hvor vi derefter har brugt det indtil nu. Tørt og fint. Du kan købe en rulle presenningstape eller sølvtape for at reparere evt. huller, der kan opstå, når man roder i træbunkerne. Sørg også for ikke at blande træet, men hold det vel sorteret.

En lille parentes samme fugtmåler findes på biltema for 149kr ;)
http://biltema.se/sv/Bygg/El/Tillbehor/Fuktmatare-87258/

Suhagg sagde:
En enkel 200kr fugtmåler og tjekke materialet, før det kommer ind i huset, er det fornuftigt? Hvad skal det ligge inden for grænserne?
[link]
[billede]

En af de ting jeg har lært på den hårde måde efter 10 års renovering, er at undgå at opbevare byggematerialer længere end et par uger, så vidt muligt. Det er muligt at tænke sig om lidt og undgå en masse opbevaring. Leverandører plejer at være forstående og give pris på helheden, og så er det ok at afkalde/hente efterhånden som det behøves.

I visse tilfælde er det selvfølgelig svært at undgå, men....

Hvis man skal opbevare tømmer, gør det fladt og luftigt. Har opbevaret tagpaneler udendørs i flere år, og de har det stadig godt takket være dette.

S
det man gøre er at man planlægger sine leveringer, så du kun har materialet, som du har brug for. material tager meget plads, og skulle f.eks. gipsen blive fugtskadet, så er det jo bare at købe nye plader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.