Jeg er i startfasen af ombygningen af en gammel stald, der kræver meget engagement. For at stramme rådne tømrevægge bruger jeg gennemgående gevindstang f.eks. Men jeg har brug for en del skruer, før projektet er færdigt, gerne nogle ordentlige torx på typ 8,0 x 300 eller sådan noget til stommen, lidt mere almindelige torx til andre ting, så kommer der jo alle de almindelige spånpladeskruer og gipsskruer senere. Jeg vil gerne lave en ordentlig bestilling, så man har det meste, men jeg ved sgu ikke, hvor man handler, hvis man skal søge online for at jage priser. For nogle år siden havde jeg styr på en prisvenlig tysk butik, som jeg ikke kan huske navnet på. Søger man på wood screws på ebay, får man 1883557 hits, og det er ikke så let at finde det, man vil have.

Ordentlige torxskruer er dyre, så det ville være sjovt, hvis man kunne spare et par tusinde kroner. Nogle tips, eller er det bare at sige til det lokale Bauhaus at tage hjem?

Ja har prøvet en del billig træ- og terrasseskruer med mindre gode resultater, skruer som er bløde, bitsholderen er for lav, så bitsene nemt snurrer, skruer som knækker efter et par sæsoner osv osv, ja bruger essve skruer til 99% af mine projekter, har hidtil været tilfreds og mener, at man får, hvad man betaler for. Hvis der findes en billig skrue i nærheden af essve kvalitet, er jeg meget interesseret.

johel572 sagde:
Jeg foretrækker V/S/B smidige med mindre hoved end ESSVE, men det er vel en smagssag. Jeg har kun fundet en butik med godt udvalg af disse. Det er jo ikke særlig billigt, men slår vel XL uden rabat.

[link]
Findes de i 8x300?

Et hurtigt spørgsmål. Hvad skal du med sådan monsterskruer til?

Den dimension tog jeg bare ud af luften, jeg har brug for nogle kæmper på 2-300 for at kunne fastgøre rammen (gammel rådden tømmerstamme), har bl.a. savet væk en ødelagt knude og vil skrue en stolpe i endetræet, så vil jeg ind langt. Hovedparten ordner jeg med gennemgående gevindstang, så man trækker tømmeret ordentligt sammen, men vil også skrue. Det jeg søgte, var ikke noget specifikt, mere en veldækket netbutik med fordelagtige priser.

Tak for tipsene, skal kigge på linkene.

http://www.proffsproduktershop.se/

Jeg bor i nærheden og har handlet i den fysiske butik mange gange, meget godt at have og gøre med. Aldrig prøvet netbutikken dog.

Skal du have en så stor mængde, at du kan spare tusindlapper ved at handle billigt, kan det absolut være værd at bede om tilbud fra byggemarkederne.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Jula har desværre ofte udsolgt på netop 6x120 i deres tilbagevendende tilbud med skruer i karton, og de har desværre ikke ligesom Biltema udlevering af varehusets sortiment, men kører "Drive In" fra Skara-lageret. :cry: Så det bliver derfor lidt besværligt, hvis man ikke tør gå ind.
Findes der et sted online, der sælger Hecos eller tilsvarende skruer til lignende priser - 249 kr for 300 styk?
Synes, jeg har Googlet ret meget, men går i stå med dette. Amazon.de kan nok have, men de gode tilbud der har ofte ikke levering til Sverige. :lying:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.