13,922 læst ·
21 svar
14k læst
21 svar
Omkostninger for vinduer?
Efter at have følt og mærket på mange forskellige fabrikater, valgte vi ret enkelt Ekstrands.
Aluminium er ikke aktuelt i vores tilfælde.
De fremstiller både indadgående "Europavinduer" og traditionelle "Sverigefönster".
Jeg er ikke så begejstret for indadgående vinduer med skyhøj karm, så jeg valgte S-modellen.
Kvaliteten synes lovende. Flerlagslamineret, knastfrit, glasliste på indersiden, silikontætning osv.
Valgfriheden er stor, så vil man have lidt specielle mål eller sprosser, er det let at spare penge hos en leverandør som Ekstrands i stedet for f.eks. Elit og co.
På Hjemmesiden (http://www.ekstrands.nu) finder I information og forbrugerprisliste!
Betal 10 dage før levering, så får I en lille rabat.
Ekstrands har sikkert sæsonrabatter ligesom øvrige aktører.
Et alternativ kan muligvis være Morups Træsnekkeri. Produkterne ser tilsvarende ud, men jeg har ikke set dem live.
Hvad angår alu-vinduer, vil jeg også fremhæve H-vinduet i Lysekil. De vil helst handle direkte med entreprenøren, men er ikke urimelige. Dog ønsker de naturligvis gode handlinger. . .
H-vinduet praler af kvalitet og flot udførelse.
Åbne- og faste partier ser i princippet ens ud. Dette tilbyder Velfac også, men sammenlign gerne selv.
/Dadid
Aluminium er ikke aktuelt i vores tilfælde.
De fremstiller både indadgående "Europavinduer" og traditionelle "Sverigefönster".
Jeg er ikke så begejstret for indadgående vinduer med skyhøj karm, så jeg valgte S-modellen.
Kvaliteten synes lovende. Flerlagslamineret, knastfrit, glasliste på indersiden, silikontætning osv.
Valgfriheden er stor, så vil man have lidt specielle mål eller sprosser, er det let at spare penge hos en leverandør som Ekstrands i stedet for f.eks. Elit og co.
På Hjemmesiden (http://www.ekstrands.nu) finder I information og forbrugerprisliste!
Betal 10 dage før levering, så får I en lille rabat.
Ekstrands har sikkert sæsonrabatter ligesom øvrige aktører.
Et alternativ kan muligvis være Morups Træsnekkeri. Produkterne ser tilsvarende ud, men jeg har ikke set dem live.
Hvad angår alu-vinduer, vil jeg også fremhæve H-vinduet i Lysekil. De vil helst handle direkte med entreprenøren, men er ikke urimelige. Dog ønsker de naturligvis gode handlinger. . .
H-vinduet praler af kvalitet og flot udførelse.
Åbne- og faste partier ser i princippet ens ud. Dette tilbyder Velfac også, men sammenlign gerne selv.
/Dadid
Aluminiumvinduer er nævnt i tråden. Vil bare påpege visse forskelle.
Synes kun at der findes 2 producenter som tilbyder aluminiumvinduer med træ på indersiden; nemlig Velfac og Kungsfönster.
Andre producenter tilbyder trævinduer med en aluminiumliste på ydersiden. En vis forskel. Vær forsigtige med disse vinduer, ifølge min opfattelse kan der opstå ventilationsproblemer mellem listen og træet, og dette kan mange gange forårsage råd som ikke altid er synlig fordi det er skjult af aluminiumlisten.
Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med Velfac henholdsvis Kungsfönster? Er der nogen som har fået pristilbud fra disse virksomheder? Jeg er selv interesseret i at købe et antal vinduer, men så skal det være aluminium med træ på indersiden og IKKE trævinduer med aluminium på ydersiden...
Synes kun at der findes 2 producenter som tilbyder aluminiumvinduer med træ på indersiden; nemlig Velfac og Kungsfönster.
Andre producenter tilbyder trævinduer med en aluminiumliste på ydersiden. En vis forskel. Vær forsigtige med disse vinduer, ifølge min opfattelse kan der opstå ventilationsproblemer mellem listen og træet, og dette kan mange gange forårsage råd som ikke altid er synlig fordi det er skjult af aluminiumlisten.
Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med Velfac henholdsvis Kungsfönster? Er der nogen som har fået pristilbud fra disse virksomheder? Jeg er selv interesseret i at købe et antal vinduer, men så skal det være aluminium med træ på indersiden og IKKE trævinduer med aluminium på ydersiden...
ORAMA som jeg har fået tilbud fra, så er yderkarmen helt i aluminium og indersiden i armeret PET-plast, som er isoleret med ekspanderet PS (Flamingo), dette er derefter 2-komponent lakeret, så det føles ikke som plast - ydersiden er pulverlakeret, de virker meget robuste synes jeg.
Velfac vinduerne med aluminium som vi har på jobbet er problemfri. Vi har haft dem i 3,5 år og satte for nylig sådanne ind igen, da vi byggede til. Vi har et 100 totalt i bygningen. Det, der er godt med dem, er, at åbningbare og ikke åbningbare ser identiske ud fra ydersiden. Det kan arkitekterne godt lide, og det er derfor, de tegnes ind næsten altid. Vi satte også Velfac med aluminium på sommerhuset, der ligger 40 meter fra havet, alt for en malingsfri ferie mange år fremover.
Challe
Challe
Klik her for at svare