Jeg graver en ikke-ventileret torpargrund/skånegrund/mullbänk ud på grund af fugtproblemer. Gulvsyllerne og bræddegulvet er rådnet og revet væk. Nedløbsrør går direkte ned i grunden, og det skal der rettes op på og drænes.

Jeg planlægger at lægge 100 makadam, 200 cellplast, gulvvarme og en 100 mm betonplade. Jeg har nogle overvejelser:

Skal jeg lægge en geotekstil under? Jeg har fået en 4 meter bred rulle, der bruges til større arbejde, så materialet er der.

Min tanke var at støbe en sokkel som holder kampestensgrunden på plads. Dette bliver muligvis ændret til at jeg fæster armeringsjern i stenene som går til pladens armeringsnet.
Bedre forslag?

Er der nogen, der har et godt forslag til at bryde kuldebroen mellem pladen og kampestensgrunden? Jeg kan ikke finde en fornuftig måde at isolere mellem disse to og ville helst se, at de var fastholdt i hinanden.

Jeg kommer til at have en pejs i rummet med en skorsten muret op til kip.
Jeg har købt xps til denne del og et armeringsnet som er i stil med 12 mm jern i 150 mm ruder i stedet for byggmax net.
Tanken er at have det grovere net og sprækkearmeringen der, hvor pejsen skal stå. Skal jeg placere det grovere net øverst eller nederst?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.