En eroderet væg med rør og synligt hul i puds, hvor materiale bagved er synligt. Mulig kork ses dybt inde i hullet. Eroderet væg med synlige huller og revner, muligvis forårsaget af gammel eksperimentbeton. Kork kan ses til højre i hullet.
Hej!
Vi har en eroderet væg og har brug for hjælp. Jeg har købt 222 og FA 180 bygge- og vådrumssilikone.
Fyren fra energiselskabet sagde, at det bare var at banke løs og smøre 222 helt ind på røret. Der er kork længere inde i væggen, til højre i hullet. Vi har ikke råd til at dræne.
Fire spørgsmål:
1. Eftersom det er en slags eksperimentbeton i væggen fra 1934, som æder sig selv op, virker det ikke så smart, eller?
2. Bør jeg have kork rundt om røret?
3. Hvis det er en dårlig idé at smøre på beton direkte, og kork er forkert, hvad skal jeg så bruge for materiale?
4. Har du nogle andre tips, inden jeg kaster mig over det?
Stort tak for hjælpen!

Venligst
G

Er det et rør med brandbar gas?
Kræves der nogen form for brandtætning?

For at reparere puds/cement/beton vil jeg anbefale husfix (eller for eksempel weber maxfix), som er cementbaseret.
Silikonebaseret synes jeg lyder som en dårlig idé, medmindre der er noget særligt med gasrøret?

Og hvor kommer drænering ind i billedet?
Jeg vil tro, at vand er værre for røret end hvad end du tætner med.

• Synes
Gitarrist
  • Laddar…
Ligner for øvrigt min kældervæg af cement og store gråsten. Den smuldrer også.
Generelt skal man ikke lægge en hårdere mørtel udenpå en blødere, så undgå beton.

• Synes
Gitarrist
  • Laddar…
Korken er varmeisolering på betonvæggens inderside. Indenfor er der puds, som er blevet dårlig på grund af fugt. Du kan nok trykke lidt stenuld ind rundt om røret, hvor korken sidder, og derefter fylde op med en blød mørtel, der ikke indeholder cement. Jeg har aldrig været med om nogen særlig brandtætning rundt om gasrør.

• Synes
Gitarrist
  • Laddar…
David-O David-O sagde:
Er det et rør med brændbar gas?
Kræves der nogen form for brandtætning?

For at reparere puds/cement/beton ville jeg anbefale husfix (eller for eksempel weber maxfix) som er cementbaseret.
Silikonebaseret synes jeg lyder som en dårlig idé, medmindre der er noget særligt ved gasrør?

Og hvordan kommer dræning ind i billedet?
Jeg ville tro, at vand er værre for røret end noget som helst du tætner med.
Takker

David-O David-O sagde:
Ligner i øvrigt min kældervæg af cement og store gråsten. Den smuldrer også.
Generelt skal man ikke lægge en hårdere mørtel udenpå en blødere, så undgå beton.
Ajdå.

J justusandersson sagde:
Korken er varmeisolering på betonvæggens inderside. Indenfor det er der puds, som er blevet dårlig på grund af fugt. Du kan nok trykke lidt stenuld ind rundt om røret, hvor korken sidder, og derefter fylde op med en blød mørtel, der ikke indeholder cement. Jeg har aldrig oplevet nogen særlig brandisolering rundt om gasrør.
Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.