Belmlu
Hej,

Lavede hul i vægregel, der ligger mod gulvet for at kunne trække ethernet-kabel. Egentlig skulle det trækkes over den, men nu blev det i stedet.

Til min overraskelse var savsmuldet olieret (se billede) omtrent halvvejs ind. Aldrig set før men har heller ikke været på gamle originale regler fra 70'erne før. Var på anden etage, så det burde jo ikke være trykimprægnerede regler, fordi de ligger an mod beton eller noget.

Nogen idé om hvad dette kan være? Har tjekket med god regelsøger samt også lavet nogle huller i væggen for at sikre, at jeg virkelig ikke har lavet hul i noget, jeg ikke burde lave hul i, men ser ingenting. Reglen er af massivt træ, når man skraber det øverste lag væk.

Nogen idé om hvad dette kan være? Kan jo være harpiks, men syntes, at det var lidt for meget til det. Medmindre man aktivt har valgt tjæreved eller noget. Lugter af harpiks.

• Boremaskinebor med olierede træspåner fra en vægregel, produkt af boring for ethernet-kabel, beskrevet med undren over olieret spån.
  • Oljede savsmuldstykker på træoverflade.
Du har nok sandsynligvis boret i en harpiklomme. Har svært ved at forestille mig noget andet, der kunne have været fugtigt så her 50 år senere. Selv trykimprægnerede regler tørrer ud på et år eller to afhængig af miljøet omkring. Sandsynligvis tætvokset kernetræ af høj kvalitet, hvis der stadig er frisk harpiks i det.

• Synes
tergo og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.