Har et fritstående hus fra -55, letbetonvægge, og fra begyndelsen vævspændt loft. Renoverer nu et rum, rektangulært ca 330 x 310 cm, med et vindue, en dør, tre betonvægge og en krydsfinervæg.

Har revet væven ned, der sidder bræddebeklædning op mod det kolde loft, og 3/4" regel i yderkant som væven har været sømmet i. Tænkte fjerne de eksisterende regler, men beholde bræddebeklædningen.

Til at begynde med havde jeg tænkt at montere lægter og gips, men er der bedre alternativer?

Lægter, 30 cc har jeg læst?
28x70? (ingen spotplaner)
Lægter på tværs af spær?
Skrue lange skruer, hvor spær er, resten i bræddebeklædningen med kortere skruer?
Et "omgang" med lægter langs væggene også?
Gips, hvilken bredde/tykkelse?
Der er et loftudtag midt i rummet, ingen dåse, kun et metalrør. Bør det udskiftes med plastrør/dåse? (Tænker få en elektriker til at skifte el og få jordet.)

Tak på forhånd!

Træpanel ville ellers passe godt i jeres hus. Findes færdigmalet, som er relativt nem at sømme op mod eksisterende lægter/regler.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Træpanel ville ellers passe godt i jeres hus. Findes færdigmalet, som er relativt nem at sømme op mod eksisterende lægter/regler.
Direkte mod råspont? Der er kun 3/4" regler langs væggene nu. Hvordan sættes træpanelet op, hvordan bliver det med samlinger og skrue/sømhuller?

Sådan ser det ud lige nu. Råsponten ligger på tværs af tagspærene.

Træloft med råspont parallelt til taget, blotlagte lyskasser og ledninger. Hvidmalede døre og vægge med en grøn accentvæg.

Det går godt. Panel spikas i nåten = usynlige søm.

Købt 28*70 glespanel, og besluttet mig for gips. Indertaget er ikke helt lige, men jeg tror ikke det vil kunne ses, med tanke på dør/vindues placering og størrelsen.

Behøver jeg montere dampspærre inden jeg skruer glesen fast? Koldloft ovenover, med kutterspån, en form for pap og så råsponten.

Hvilken retning skal jeg montere glesen på? Den eksisterende råspont ligger vinkelret på spær.

Hvis du ikke har spartlet før, så få hjælp af nogen, der har gjort det før, det er svært at få et loft til at se pænt ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.