I dag har papparen lagt halvtag. Det ser slet ikke godt ud, synes jeg. Synes I det?

Et halvfærdigt tag med pap og stillads.
Halvfærdigt sort tag med ufuldstændig tagdækning på et byggeprojekt, med synligt træværk og stilladser nedenunder.
Halvfærdigt tag med delvist lagt tagpap, der ser ujævnt ud på en bygning under opførelse.

Ser ikke professionelt ud, hvad skal du have for overflade?

skal den ikke lægges vandret? Nedefra og op? Eller findes der forskellige monteringsmetoder?

Eller er jeg helt ude og cykle nu:x?

M.Kristensen sagde:
Ser ikke professionelt ud, hvad skal du have som overflade?
Dette er den endelige overflade. De papptage, jeg har set tidligere, har været flade. Eller boblede men gamle.

ViG sagde:
skal den ikke lægges vandret? Nedefra og op? Eller findes der forskellige monteringsmetoder?
Underlagspappen ligger som du beskriver. Denne ligger da modsat.

Heller ikke tilfreds med den nedre længdegående. Bliver jo bare en masse samling at kigge på.

Doh! Troede det var pappen:o "papparen"

10 dage senere lige så boblende.

Davidw sagde:
10 dage senere lige så boblende.
Hvordan gik det med taget?
Jeg har et tag, der ser ligesådan ud efter nylagt papptak, jeg er usikker på, hvordan jeg skal gå videre med det, så det ville være interessant at få at vide, hvad der skete med dit tag.

/Nicke

nickeanderson sagde:
Hvordan gik det med taget?
Jeg har et tag, der ser lige sådan ud efter nylagt paptag, jeg er usikker på, hvordan jeg skal gå videre med det, så det ville være interessant at få at vide, hvad der skete med dit tag.

/Nicke
2,5 år senere, ser lige sådan ud

De der ser jo ud som underlagspapp, som man har under fx tagsten. Hvis man skal have papp som eneste overflade, lærte jeg, at man skal have ytpapp på underlagspappen, da underlagspapp nedbrydes af uv-lys. Ytpapp har en overflade af små skiffergrus, der reflekterer uv-lys væk.
Havde taget set ud som på billedet, ville jeg have rullet et par ruller ytpapp ud i længden, så bliver det meget pænere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.