Jeg har tænkt at udskifte indervægge og loft for at rette op og for at kunne trække el og lignende på en enkel måde. Spørgsmålet er bare, hvilken type materiale der skal anvendes? Jeg har haft gipsvægge i tidligere boliger og synes ikke, det er en optimal fastgørelsesflade. Skal man kombinere gips med yderligere en plade eller anvende noget helt andet?

Er der store prisforskelle?

???

gips og OSB er godt!

Eller gips + råspont!! ;)

Hvad er den anbefalede dimension for hver vægdel? Prisjämförelse?

Jeg bygger indervægge, ikke bærende ifølge:

gips
OSB
45x70
70mm isolering
OSB
gips

Vil man så erstatter man OSBn med plyfa eller råspont.

-Ankan- sagde:
Er selv inde på at skifte en indervæg, men hvordan gør man, når den er bærende så??  ???
Hvad anbefaler I da, at man bruger?

/Ankan
Det afhænger vel af, hvor bærende den er..... omtrent samme sag. Er det rigtig meget last, kan man jo gå op en dimension til 45x95, men det må være umuligt at give nogen generel anbefaling omkring dette - ikke kan jeg det iaf!

http://www.traguiden.se/

Der findes anbefalinger for bærende vægge, skillevægge, altaner, terrasser og meget meget mere.

Bob_the_builder
Ja, jeg har også anbefalet Träguiden flere gange. Den er virkelig god og opdateres kontinuerligt.

Hvad er OSB for noget??

HenkeBoy sagde:
Vad är OSB för nåt??
Oriented Strand Board
Plader som man til forskel fra gips og almindelige spånplader kan skrue i. Består af store spåner som er limet sammen.

Jeg skal bygge nogle nye indervægge, og butikken anbefalede at sætte først spånplade og derefter gips for at have noget at skrue i. Er det forkert så??

TzeroX sagde:
Er det forkert så??
Nej, det går med spånplade også. ;) De havde måske ikke OSB i deres sortiment eller så tjener de bedre på spånpladen. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.