Hej,
Jeg ved ikke helt, om jeg har placeret dette i den rigtige afdeling, men håber det er det.
Jeg har et spørgsmål omkring bygningsakustik og primært lydisolering. Nu er det sådan, at jeg har boet i en nyproduceret lejlighed, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at lejligheden føles meget dårlig, når det kommer til lydisolering. Jeg kan høre naboernes skridtlyde, og det viser sig som vibrationer. Jeg hører, når møbler trækkes rundt, og når støvsugeren for eksempel er i gang. Almindelige samtaler og lignende høres ikke, bortset fra når barnet græder eller andre skrig og høj latter, hvilket i sig selv er mere acceptabelt, selvom det ikke er optimalt.
Det kan være, jeg er lydfølsom, så jeg spurgte rundt, og nogle naboer synes, at lydisoleringen er god, og at der kun er støj, når naboer går med sko med hårde såler. Der er også dem, der deler min opfattelse, og så er der nogle, der mener, det afhænger af, hvor i lejligheden man befinder sig. (Og det er jeg enig i, på badeværelset virker det til at være mere lytt end for eksempel i stuen).
Bygherren siger, at bygningen opfylder lydisoleringsklasse B, så det er deres argument, men en lejlighed bygget i 2018: Skal det virkelig være sådan her? Bygherren har jo bygget i beton, og hvad jeg har læst, er jo det optimalt, men hvorfor er det, som det er?
Jeg ved ikke helt, om jeg har placeret dette i den rigtige afdeling, men håber det er det.
Jeg har et spørgsmål omkring bygningsakustik og primært lydisolering. Nu er det sådan, at jeg har boet i en nyproduceret lejlighed, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at lejligheden føles meget dårlig, når det kommer til lydisolering. Jeg kan høre naboernes skridtlyde, og det viser sig som vibrationer. Jeg hører, når møbler trækkes rundt, og når støvsugeren for eksempel er i gang. Almindelige samtaler og lignende høres ikke, bortset fra når barnet græder eller andre skrig og høj latter, hvilket i sig selv er mere acceptabelt, selvom det ikke er optimalt.
Det kan være, jeg er lydfølsom, så jeg spurgte rundt, og nogle naboer synes, at lydisoleringen er god, og at der kun er støj, når naboer går med sko med hårde såler. Der er også dem, der deler min opfattelse, og så er der nogle, der mener, det afhænger af, hvor i lejligheden man befinder sig. (Og det er jeg enig i, på badeværelset virker det til at være mere lytt end for eksempel i stuen).
Bygherren siger, at bygningen opfylder lydisoleringsklasse B, så det er deres argument, men en lejlighed bygget i 2018: Skal det virkelig være sådan her? Bygherren har jo bygget i beton, og hvad jeg har læst, er jo det optimalt, men hvorfor er det, som det er?
Troligtvis er det som du mistænker, at du er meget følsom. Beton er som bygherren siger meget godt netop for at opnå højere lydklasser.
Jeg forstår selvfølgelig, at det ikke hjælper dig i dit problem, men det bedste er sandsynligvis at tale med naboen ovenpå.
Jeg forstår selvfølgelig, at det ikke hjælper dig i dit problem, men det bedste er sandsynligvis at tale med naboen ovenpå.
Klik her for at svare
