Hej! Vi skal lave en helt ny udendørs trappe (fra scratch), ligesom denne på billedet. Min mand har tanker om at lave en "dør" ved den ene kortside, under selve ståpladen/platformen, for at man skal kunne gå derind, han mener, at der kan opstå fugt osv., han synes simpelthen, at det føles mærkeligt bare at forsegle alt og lade det stå tomt derinde, han vil kunne gå derind og "tjekke situationen". Min overvejelse er, kan man ikke bare fylde rummet op med beton? Jeg forstår, at det måske bliver meget beton og dermed meget kostbart, men kan man ikke bare fylde op, eller risikerer det at ødelægge facaden på en eller anden måde (fugt osv)? Måske især en undren over, hvordan "man plejer" at gøre? :)
 
  • Stentrappe med sort jerngelænder, fører op til indgangsdør på hus med rød murstensfacade og store vinduer. Trappeplateau med dekorationer.
Ingen? :)
 
Lad ham sætte en dør, hvis han vil det. Han kan passende sætte et par ventiler i, når han alligevel er i gang.
Fylde med beton = koster en formue.
Fylde med jord kan fungere, hvis man ikke fylder mod facaden.
 
Immobil Immobil sagde:
Lad ham sætte en dør, hvis han vil det. Han kan passende indsætte et par ventiler, når han alligevel er på G.
Fylde med beton = koster skjorten.
Fylde med jord kan fungere, hvis man ikke fylder mod facaden.
Tak for svaret! Og et tredje alternativ er bare at "lukke til" uden at fylde med noget, er det udelukket?
 
N nancysh sagde:
Tak for svaret! Og en tredje mulighed er at "bare lukke" uden at fylde med noget, er det udelukket?
En anden aspekt mod at fylde op pladsen, er at trappen så får en meget stor termisk masse, som kan gøre trappen meget iset om foråret, når den fugtige forårsluft lægger sig på trinene og fryser til is.
 
  • Synes
nancysh
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.