Hej! Efter et halvt års fravær fra hammeren er det tid til at bygge en skillevæg med dør til 0,5-åringens nye rum, så hun kan sove i ro og mag.

Forstår at det er 45*70 reglar som gælder, og at de fleste bruger både gips og en plade til som overfladebeklædning.
Hvad er OSB?
Min tanke er at arbejde med træreglar og "stålsyll".

Har du erfaring med at sætte en skydedør ind? Hvor findes der en god byggevejledning?

Hvis jeg vælger en "almindelig" dør, i hvilke bredder findes karmen så?

Har du andre tips om byggeri af en skillevæg ca 7m2, tager jeg dem gerne imod!

Mvh
Lars
 
Jeg kørte med 45*45 som regeltræ osb på begge sider og gips på det, da får man ca. 95 i tykkelse på væggen, hvilket passede godt til karmen for døren.
Hvis du skal gøre sådan, så sørg for at du får nogenlunde lige regler, så væggen ikke bliver skæv.

Osb er en type af krydsfiner (med store fliser i) men med mere lim i, den plejer at være 11mm tyk.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.