Jeg har et integreret skabsrum til affald i huset, som man gjorde i 90'erne. Gulvet er nu blevet kraftigt rustet og er snart igennem. Kan man spartle gulvet med noget for at sikre det? Det drejer sig måske om 1m2.

Rusten gulvet i et integreret sopskab med hvide sække og gul maskine ved siden af.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Unikt namn
Vejensalt er nok en stærk medvirkende årsag.
Hvad er det for et materiale under skabet?

Asfalt

Ingen?
Overvejede epoxy eller flydespartel?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Unikt namn
Tvivlsomt hvor godt flydespartel fæster på plade?

Jeg ville i første omgang rive skabet ud.
I anden omgang lægge en gummi/plastmåtte i bunden.

De har typ rustet igen, så må stoppe det

Findes der nogen epoxy?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Bedst er sandsynligvis at udskifte skabet med noget, der er bedre tilpasset til nutidens krav og behov. Muligvis kan man beholde døren, hvis det passer bedre udseendemæssigt.

• Synes
MultiMan
  • Laddar…
R Rolle85 sagde:
De har typ rostat igenom så måste stoppa det
Uden at have set det på stedet vil jeg alligevel gætte på, at det ikke kan stoppes.

Muligvis kan man skjule rusten et stykke tid. Men den vil sandsynligvis komme tilbage. Hele undersiden vil fortsætte med at ruste, hvis den ikke håndteres.

Hvis der er asfalt under, foreslår jeg at skære bunden af skabet bort og placere indholdet på asfalten.

Hvis der i stedet er grus under, ville jeg nok have skåret bunden bort og lagt belægningssten/fliser/tegl som gulv.

Stål/jern-plade væggene ville jeg helst beskytte med 2-komponent polyuretan-lak (samme som man maler biler med), da jeg finder den mere fleksibel end epoxy-lak og dermed mere passende (epoxy er bedre til laminering).

kan man købe epoxy på biltema eller lignende hornbach?

Fjern det, der er rustent, lav en skabelon i pap, plåtslageriet klipper en vfz plade til.

Ser ud til at bruges som lager. Skær pladestykket væk i bunden og læg på, hvad du synes passer.

Du har fugt nedefra, så for at stoppe det skal du ind under pladen. Betydeligt lettere og billigere at fjerne pladen helt. Vil du have plade i bunden, så køb derefter en rustfri (rusttræg) og fastgør på passende vis. Ellers fungerer asfalt vel som gulv?
Vægge, dør osv. kan du børste rent, koldgalvanisere og så eventuelt bestemme en metode for at beskytte yderligere. Koldgalv har fordelen, at det bare er at lægge et nyt lag på, hvis/når rust viser sig igen.
Tænker du male ydersiden, kan du springe over at galvanisere den, da grunder skal udføre det samme.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.