Uden at have set det på stedet vil jeg alligevel gætte på, at det ikke kan stoppes.R Rolle85 sagde:
Muligvis kan man skjule rusten et stykke tid. Men den vil sandsynligvis komme tilbage. Hele undersiden vil fortsætte med at ruste, hvis den ikke håndteres.
Hvis der er asfalt under, foreslår jeg at skære bunden af skabet bort og placere indholdet på asfalten.
Hvis der i stedet er grus under, ville jeg nok have skåret bunden bort og lagt belægningssten/fliser/tegl som gulv.
Stål/jern-plade væggene ville jeg helst beskytte med 2-komponent polyuretan-lak (samme som man maler biler med), da jeg finder den mere fleksibel end epoxy-lak og dermed mere passende (epoxy er bedre til laminering).
Hvis der i stedet er grus under, ville jeg nok have skåret bunden bort og lagt belægningssten/fliser/tegl som gulv.
Stål/jern-plade væggene ville jeg helst beskytte med 2-komponent polyuretan-lak (samme som man maler biler med), da jeg finder den mere fleksibel end epoxy-lak og dermed mere passende (epoxy er bedre til laminering).
Du har fugt nedefra, så for at stoppe det skal du ind under pladen. Betydeligt lettere og billigere at fjerne pladen helt. Vil du have plade i bunden, så køb derefter en rustfri (rusttræg) og fastgør på passende vis. Ellers fungerer asfalt vel som gulv?
Vægge, dør osv. kan du børste rent, koldgalvanisere og så eventuelt bestemme en metode for at beskytte yderligere. Koldgalv har fordelen, at det bare er at lægge et nyt lag på, hvis/når rust viser sig igen.
Tænker du male ydersiden, kan du springe over at galvanisere den, da grunder skal udføre det samme.
Vægge, dør osv. kan du børste rent, koldgalvanisere og så eventuelt bestemme en metode for at beskytte yderligere. Koldgalv har fordelen, at det bare er at lægge et nyt lag på, hvis/når rust viser sig igen.
Tænker du male ydersiden, kan du springe over at galvanisere den, da grunder skal udføre det samme.
Klik her for at svare