Har lige åbnet en gammel gipsvæg for at fremhæve murstensvæggen.
Der er lidt blandet puds og belægning i dag, og jeg spekulerer på, hvordan jeg kan få den lidt mere som den er til højre, men hvidere.
Derefter undrer jeg mig over, hvilken metode der er bedst til at fastgøre den horisontale bjælke øverst (som bærer taget) i murstensvæggen, så jeg kan fjerne de lodrette stolper.
Meget interessant spørgsmål. Og jeg har desværre ingen gode svar. Men bumper gerne tråden for dig
Er der nogen andre, der kan hjælpe her? Som har erfaringer med pudset murstensvæg.
Kan tilføje nogle flere billeder, samt et spørgsmål ang. den sprække på 1-2 cm som er længst til venstre (se billeder). Kan man bruge fugeskum til at fylde det ud, og hvordan påfører man det bedst? Er der forskel på fugeskum og fugeskum? Hvor elastisk bliver fugeskum, når det er hærdet? Ønsker ikke, at det skal revne og lække varme, når væggene bevæger sig.
Det blev lidt mere arbejde, end jeg havde regnet med fra begyndelsen, men jeg er til gengæld SUPER TILFREDS!
Tænkte at gennemgå trin for trin, hvordan jeg har gjort det:
Fjernede gammelt gips og isolering
Fastgjorde øvre bjælke i murstensvæg med 6 stk. M16X400 mm gevindstænger (cc60). Brugte Essex anker masse. Indsatte desuden en bærende bjælkedel 100x100x400 mm i eksisterende hul (ses i midten)
Fjernede stående reglar
Beskrev væggen fra gammel puds
Tætnede sprække mod ydervæg med almindelig mineraluld
Murede hullerne til forskellige former (ét blev et vinreol)
Reparerede dårlige murfuger
Lagde et lag med weber finpuds (weber.cal 145 vandskure-mørtel) som blev "filesed".
Sleb og spartlede sprækkerne i nedre og øvre bjælke.
Grundede væggen med Nordsjö silikat fixativ (speciel til indendørs)
Malede to omgange med Nordsjö indendørs silikat (ubrudt).
Borede huller til el til spots
Trak al elektricitet
Grundede alt træ med Nordsjö hæftegrund (oliebaseret)
Malede træet med to omgange med Jotun lady (ubrudt hvid) (oliebaseret)
Møblerede =)
Halvvejs...
/Anton
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.