Hej

Vi har nyligt købt et Myresjöhus fra 1990, og det er et sutterrænhus. Af en eller anden grund satte dem, der byggede huset, ikke trappen mellem etagerne, og det vil vi gøre snart. Dog er vi ikke kommet så langt, at vi ved/har tjekket, hvor tykt bjælkelaget er, og det behøves for at få et tilbud fra en trapperfirma, vi har fundet.

Hvad er normal bjælkelagstykkelse for et sutterrænhus med muret sutterrænplan og træstomme på øvre plan. Det behøves ikke være præcist for at få en prisoplysning. Naturligvis kommer vi med præcise mål ved bestilling, men det hjælper snedkeren med.

Målet gulv til gulv burde vel være loftshøjde på sutterrænplan + bjælkelagstykkelse???

/Martin

Ola78
Sutterænghus plejer man vel oftest at betragte som en kælder, og da kan jeg forestille mig, at I har et træbjælkelag. Gætter på, at dimensionen er 220 mm tyk. Kan også være et EW-bjælkelag på huset, men hvad tykkelsen er på sådan en, ved jeg ikke. At give Myresjöhus et kald og spørge dem, om de har nogle oplysninger om, hvad de havde for bjælkelag, da jeres hus blev bygget, kan også være en idé. Synes de burde kunne svare på det, huset er jo ikke så forfærdeligt gammelt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.