Har skiftet facaden derhjemme og overvejer at tilføje noget dekorativt træværk i gavlspidserne, jeg har kigget på forskellige rygdekorationer men ønsker noget ret simpelt som på mit vedhæftede billede. Men nu til mit spørgsmål, hvordan er det bedst at fastgøre de forskellige dele i hinanden, bruger man sømplader på bagsiden, eller laver man halv i halv? Er der nogen der har lavet noget lignende, som har et billede af hvordan det ser ud på bagsiden af rygdekorationen og hvordan delene er fastgjort i hinanden. /Gustav

• Rød husgavl med hvidt, dekorativt snedkerarbejde og nocksmykke. Røde tegl på taget og blå himmel i baggrunden.
  • Synes
Christian Larsson4
  • Laddar…
Lidt 10 mm krydsfiner på bagsiden, og så lim og skruer,
så hænger det nok sammen.
Mal grundigt inden opsætning, så holder krydsfineren sig godt.

Skrå skruv det sammen. Skal jo kun holde oppe sig selv.

Okay tak for svaret, slipper den lodrette del ned hel og prøver med enten spikplader eller krydsfiner at fæste de andre stykker i hinanden. Skrueskråning kan jo forstærkes yderligere.

Kramla
Min brors gavlsmykker havde gjort sit!
Jeg tog på mig at lave nye, da jeg syntes han havde nok at gøre med maling af facaden og det var et passende projekt ved siden af min badeværelsesrenovering.

To trekantede gavelsmykker på græsplæne, den ene ny og ubehandlet, den anden ældre og hvidmalet, ved siden af en bordrundsav.
Træstruktur til nye gavlsmykker ligger på græsplæne, klar til installation.
(jeg kørte på halvt i halvt)

//Kramla

• Synes
JohnnyRico og 2 andre
  • Laddar…
Flot lavet! Ser ud som en stabil og solid konstruktion også. Er det 45x45 & 45x120 du brugte?

• Synes
Kramla
  • Laddar…
Kramla
G Gurraaan sagde:
Flot lavet! Ser ud til at være en stabil og ordentlig konstruktion også. Er det 45x45 & 45x120 du brugte?
ja det stemmer, blev rigtig stabilt(y)

• Synes
Gurraaan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.