B
Jeg har 13 liter aceton senere fået fjernet limmet stof på fyrretrappens trin og med diverse forskellige slibemaskiner lykkedes med at slibe ned og fjerne alle limrester. Tanken er, at trinene skal hvidlaseres og vangerne males hvide.

1. Hvor fint bør trinene slibes? P240?

2. Slebne dele er selvfølgelig påtageligt bløde, som fyrretræ er. Vangerne er klarlakerede, så træet der er betydeligt hårdere. Hvordan vil trinene blive med hvidlaseringen, lige så bløde som nu? Er der noget, man kan gøre for at få den hårdere lakerede overflade, som vangerne har?

3. Hvid maling hæfter jo også på metal.. skal vangerne også slibes ned, eller kan man male på det lakerede fyrretræ? (forstår at der over tid er større risiko for, at malingen slipper)

240 er rigeligt, så det med at male dem, almindelig maling vil hurtigt slides af og blive grim. Skal det males, skal det være en 2-komponent type for at holde. Men en ADVARSLENS finger må løftes, trappen bliver som en isvej af det, nem at glide på, skride ned på halebenet eller brække et ben eller en arm. Gerne med en skridsikring på forkanten af trinnet.

B
J jonaserik sagde:
240 er rigeligt, derefter det med at male dem, almindelig maling vil blive slidt ret hurtigt og blive grim. Hvis det skal males, skal det være en 2-komponent type for at holde. Men en advarsels finger må op, trappen bliver som en isvej af det, let at skride, glide ned på halebenet eller bryde et ben eller en arm. Gerne så med et skridsikkert beskyttelse på forkanten af trinnet.
Trinene er tænkt at være hvidlaseret, men du mener, at det bliver glat alligevel?

Hvad hvidlasering gør i glatføre, kan jeg ikke udtale mig om. Om det vil holde, og ved lasering rejser træet sig og skal pudses og laserens igen, hvad jeg ved om det. Så må det være en maler, der skal svare på det, måske findes der en på forumet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.