Jeg har en sådan lampe, købt hos Malmbergs for øvrigt. Tanken er vel, at de 90°-kroge skal ned i asfalten hvilket jeg også gjorde, men den er så blød, at det løsnet ret hurtigt.

Nogen kreativ idé til løsning? Overvejer at hælde lidt beton ovenpå asfalten (måske male den sort bagefter). En anden tanke er at sætte en støtte fra toppen af lampen til fiberskabet som står lige ved siden af.

Hvordan ville I have gjort det?

Grå lampe ligger på asfalt overfor en fiberboks. Lampen er ikke fastgjort ordentligt, hvilket ses af løs ledning og upsatte stabilitetsproblemer. Grå lygtepæl med rustne metalkroge på asfalt; en sort kabel kommer fra et gul rør.

Hak op asfalten og en del af gruset, og støb derefter en betonklump.

• Synes
kulle
  • Laddar…
Nogle dele må jo mangle? Det kan jo ikke forudsættes, at man har ostelnad beton at fastgøre i?

N Noseone sagde:
Nogle dele må jo mangle? Det kan jo ikke forudsættes, at man har uhærdnet beton at fastgøre i?
Beslaget til pullerten burde være en løs del, som pullerten derefter skrues fast i. Det burde da være rimeligt nemt, som TS foreslog, at støbe beslaget fast. Det bliver sikkert også holdbart i længden.

Nej, det er ingen del som mangler men det ser sådan her ud. Lidt logik måske, eftersom det kræves at man trækker rør med elkabel på forhånd og da forventes man måske også at ordne med beslaget.

Beslaget er helt rigtigt løst fra starten, så jeg vil tage det af igen og gøre som beskrevet ovenfor. Smart!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.