C
Er i gang med reparationer af facaden, som delvis består af puds på Träullit. Stedvis er der gamle skader, hvor träulliten mere eller mindre er rådnet væk. Så jeg har brug for hurtigt at få fat i nogle få plader for at kunne reparere der, hvor det er dårligt.

Men jeg har indset, at dette ikke er noget, byggefirmaer normalt har på lager. Og hvis jeg skal bestille, mistænker jeg, at det både tager tid, og at det er større mængder, der er tale om.
Er der nogen, der ved om, og i så fald hvor man kan få fat i enkelte plader?

Find, søg på Traullit.se og se forhandlere i landet

C
J jonaserik sagde:
Finns , søg på Traullit.se og se forhandlere i landet
Tjekkede med Optimera i går, men det er en bestillingsvare der. Ifølge oplysninger det samme hos Karl Hedin. Begge er på forhandlerlisten.
Har du tilfældigvis et konkret tip?

Hvor er du i landet

C
Västmanland eller Stockholm

Skal tjekke situationen og vender tilbage mandag, hvor meget og hvor tykke skal de være

C
30 mm, enkelte skiver som sagt. Lige nu er én nok, men vi støder måske på flere steder, hvor det er dårligt.

C
Efter kontakt med Träullit viste det sig, at ingen lagerfører andet end akustikpladerne, og at 30 mm-pladerne desuden ikke findes længere. De gode nyheder er, at jeg fandt en instruktion til, hvordan pladerne repareres på Träullits hjemmeside, og det bygger på, at man fylder i med ny træuld, og ikke at man skarver i et stykke fra en ny plade. Så det bliver perfekt, tror jeg :)

https://www.traullit.se/wp-content/uploads/2016/12/traullit-instruktion-lagning-traullsplatta.pdf

C
Opdatering: Hvis nogen læser de ovenfor linkede anvisninger fra Träullit og synes, det lyder godt med "Pose med 0,7 kg træuld fås uden omkostning fra Träullit." så er det lidt for godt til at være sandt.
650 kr, inklusive fragt, måtte jeg betale for en sæk. Så et tip er at købe træulden billigere et andet sted, kan ikke forestille mig, at deres uld er noget specielt.

C cpalm sagde:
"Pose med 0,7 kg træuld fås uden omkostninger af Træulli
Kan måske findes noget at bruge fra et større snedkeri og da er det nok GRATIS

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.