4,078 læst ·
9 svar
4k læst
9 svar
Nogen der ved hvem der har Træbeton på lager?
Er i gang med reparationer af facaden, som delvis består af puds på Träullit. Stedvis er der gamle skader, hvor träulliten mere eller mindre er rådnet væk. Så jeg har brug for hurtigt at få fat i nogle få plader for at kunne reparere der, hvor det er dårligt.
Men jeg har indset, at dette ikke er noget, byggefirmaer normalt har på lager. Og hvis jeg skal bestille, mistænker jeg, at det både tager tid, og at det er større mængder, der er tale om.
Er der nogen, der ved om, og i så fald hvor man kan få fat i enkelte plader?
Men jeg har indset, at dette ikke er noget, byggefirmaer normalt har på lager. Og hvis jeg skal bestille, mistænker jeg, at det både tager tid, og at det er større mængder, der er tale om.
Er der nogen, der ved om, og i så fald hvor man kan få fat i enkelte plader?
Efter kontakt med Träullit viste det sig, at ingen lagerfører andet end akustikpladerne, og at 30 mm-pladerne desuden ikke findes længere. De gode nyheder er, at jeg fandt en instruktion til, hvordan pladerne repareres på Träullits hjemmeside, og det bygger på, at man fylder i med ny træuld, og ikke at man skarver i et stykke fra en ny plade. Så det bliver perfekt, tror jeg 
https://www.traullit.se/wp-content/uploads/2016/12/traullit-instruktion-lagning-traullsplatta.pdf
https://www.traullit.se/wp-content/uploads/2016/12/traullit-instruktion-lagning-traullsplatta.pdf
Opdatering: Hvis nogen læser de ovenfor linkede anvisninger fra Träullit og synes, det lyder godt med "Pose med 0,7 kg træuld fås uden omkostning fra Träullit." så er det lidt for godt til at være sandt.
650 kr, inklusive fragt, måtte jeg betale for en sæk. Så et tip er at købe træulden billigere et andet sted, kan ikke forestille mig, at deres uld er noget specielt.
650 kr, inklusive fragt, måtte jeg betale for en sæk. Så et tip er at købe træulden billigere et andet sted, kan ikke forestille mig, at deres uld er noget specielt.
Klik her for at svare