Har ca 1cm fald på betonggulv i kælderen, gulvet er 12kvm (3*4m) og skal nu lægge klinker. Ville I flydespartle (eller andet) eller bare køre?
 
Ingen gulvafløb?
 
Nej, helt "almindeligt" gulv
 
Om det er typ lager eller hobbyrum spiller det jo mindre rolle. Den der skal lægge klinker kan nok trylle en stor del væk med fixet.
 
Trolle og trolle, det kommer jo stadig være 1 cm fald, kan jo ikke opbygge fixet i de mængder. Jeg havde fløjet det, tager jo ikke mange minutter for at få det godt på det lille gulv.
 
D
afhænger af hvad du mener med fald. hvis det er indad mod midten af rummet og fra alle retninger, ville jeg have lagt små klinker eller flydespartlet (kan blive dyrt hvis der er tilskudtende markfugt, som jeg har forstået det, da de spartler er ret dyre)

hvis det kun er 1 cm fald mod indervæggen fra ydervæggen, så er der ingen problemer.

jeg antager at du mener et fald på 1 cm/m mod midten af rummet. bruger du en 10'ers tandspartel og lægger forholdsvis små fliser (max 30x30), kan det lade sig gøre med tilfredsstillende resultat. det har jeg gjort i bryggerset + et rum til.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.