Har fjernet tapet mm fra en gammel murstok fra 30'erne i et rum i stueetagen. Det er en gammel tilmuret murstok, der ikke længere bruges bortset fra til ventilation. Ingen pæn murstensvæg dukkede op... :(
Pudset er ret løst/skørt, og i hvert fald et par mursten er helt løse (indrammet i rødt)
Planen er nu at sætte råspont oven på hele murstokken, som ligner spont/brædder vi har fremhævet et andet sted i rummet.

Spørgsmål: Ville I have "repareret" / forbedret med cement/mørtel, inden man bygger op med råspont ovenpå?
Jeg planlægger at bygge en reglaramme indeni "nissen"

Gammel murstock fra 1930'erne med skrøbelig puds og løse mursten markeret med røde cirkler, planlagt renovering med råspont. En gammel murstock fra 30'erne med løs og skrøbelig puds samt synlige mursten, nogle løse, markeret med rød cirkel på billedet.

mvh
 
Du skriver "Ingen snygg murstensvæg eller så dukkede op...:("
Hvordan ser du det, når 99% af pudset sidder tilbage?

En pose mørtel koster ikke mange kroner, jeg havde i hvert fald sørget for, at løse sten sidder fast, før man skjuler det med din tænkte konstruktion. Men vælger du at springe over det trin, så vil du nok kunne sove godt uden at skulle bekymre dig også.
 
Hvis det var murstensvæg, du håbede på, hvorfor så ikke pudse med gips og derefter sætte kunstmursten?

/Höghus
 
Kan det ikke blive flot, hvis du pudser nichen og maler den hvid? Teglet rundt om kan du enten bevare eller pudse, hvad du foretrækker. Det kunne se sådan ud:
Væg med fire oplyste, hvide nicher, hver med dekorative genstande, blandt andet vaser og skulpturer.
 
  • Synes
Höghus
  • Laddar…
Tak for svar/forslag. Får se, hvordan det bliver, om det bliver råspont eller at pudse/reparere. Har dog aldrig arbejdet med puds/cement...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.