Har fjernet tapet mm fra en gammel murstok fra 30'erne i et rum i stueetagen. Det er en gammel tilmuret murstok, der ikke længere bruges bortset fra til ventilation. Ingen pæn murstensvæg dukkede op...
Pudset er ret løst/skørt, og i hvert fald et par mursten er helt løse (indrammet i rødt)
Planen er nu at sætte råspont oven på hele murstokken, som ligner spont/brædder vi har fremhævet et andet sted i rummet.
Spørgsmål: Ville I have "repareret" / forbedret med cement/mørtel, inden man bygger op med råspont ovenpå?
Jeg planlægger at bygge en reglaramme indeni "nissen"
Du skriver "Ingen snygg murstensvæg eller så dukkede op..."
Hvordan ser du det, når 99% af pudset sidder tilbage?
En pose mørtel koster ikke mange kroner, jeg havde i hvert fald sørget for, at løse sten sidder fast, før man skjuler det med din tænkte konstruktion. Men vælger du at springe over det trin, så vil du nok kunne sove godt uden at skulle bekymre dig også.
Kan det ikke blive flot, hvis du pudser nichen og maler den hvid? Teglet rundt om kan du enten bevare eller pudse, hvad du foretrækker. Det kunne se sådan ud: