Hej! Jeg bor i en lejlighed hvor huset blev opført i 1914, det er 6 etager højt.
Nu overvejer jeg at rive en betydelig del af væggen (omkring halvdelen) mellem køkken og stue ned. Væggen er helt af træ. Dog kan min forening ikke sige om den er bærende eller ej. Hvad jeg har brug for er et byggefirma, der kan undersøge om den er bærende eller ej, og rive selve væggen ned. Ved dog ikke hvad jeg skal søge på... så har I tips?
Kan supplere med tegninger her på forummet, hvis nogen ønsker mere information.
Nu overvejer jeg at rive en betydelig del af væggen (omkring halvdelen) mellem køkken og stue ned. Væggen er helt af træ. Dog kan min forening ikke sige om den er bærende eller ej. Hvad jeg har brug for er et byggefirma, der kan undersøge om den er bærende eller ej, og rive selve væggen ned. Ved dog ikke hvad jeg skal søge på... så har I tips?
Kan supplere med tegninger her på forummet, hvis nogen ønsker mere information.
http://www.bygging.se her kan du begynde at søge og se, om du finder nogen, der passer.
Er den ikke bærende, bare rive. Er den bærende, kræves byggetilladelse og tilladelse fra foreningen.haavard sagde:
Røver han uden tilladelse og det styrter sammen...
Det er helt rigtigt at gardere sig for fremtiden. Naboen ovenfor danser eller bader og pludselig falder det ned.
Søg byggetilladelse! De vil hjælpe dig med al info.
Ingen information om det specifikke tilfælde, men kun de erfaringer jeg har med så store huse.
De huse jeg har set i den størrelse plejer at have sten/teglstammer for bærende dele.
Var også derfor jeg skrev at jeg tror. Eneste måde at vide det sikkert er som sagt en konstruktør/ingeniør som kigger på det specifikke tilfælde.
De huse jeg har set i den størrelse plejer at have sten/teglstammer for bærende dele.
Var også derfor jeg skrev at jeg tror. Eneste måde at vide det sikkert er som sagt en konstruktør/ingeniør som kigger på det specifikke tilfælde.
Klik her for at svare