Hej,
Jeg er ved at bygge en pergola i almindeligt trykimprægneret materiale. I "bunden" af "taget" ligger der 2 stk. 45x195 á 5,4 m. 3+2 stk. 95-søjler, den anden side fastgjort i tagfoden. Ca. 3 m høje søjler. Ovenpå dette, med en spændvidde på godt 4 m, har jeg tænkt mig at lægge 9 stk. 45x170, c-c cirka 60. Og så i samme retning som 195-reglerne skal der ligge noget mindre, som 45x45 eller 45x70 forholdsvis tæt for at skabe ordentligt med skygge. Mit spørgsmål er, om jeg har brug for at supplere med en ekstra 195 midt imellem de ydre? Hvad siger ekspertisen her? Kunne man blot lave korte tværstykker mellem 170-reglerne for at forstærke dem? Se billeder. Trækonstruktion af en pergola under opbygning ved siden af et hus i solnedgang. Skygge på huset, omkringliggende træer og himmel i baggrunden. Bygge af pergola i en have med udsigt over hustage ved solnedgang, træbjælker og stiger i forgrunden.

Konstruktionsberegningerne overlader jeg til en anden og konstaterer bare, at det bliver et virkelig fedt byggeri, når du får dem. Flot!

• Synes
arowe17
  • Laddar…
insubrf insubrf sagde:
Konstruktionsberäkningarna overlader jeg til en anden og konstaterer bare, at det vil blive et for pokker hyggeligt byggeri, når du har fået dem. Flot!
Ja, det har potentiale 😉

Anden vinkel hvor man ser hvordan stolperne fæstes.
Bygge af træterrasse med udsigt over boligområde. Fokuserer på hvordan stolperne er monteret.

Ingen informative svar en hel dag? Hvad sker der egentlig Byggahus?

A
Beregningen kan jeg ikke gøre, men erfærringsmæssigt så rækker det lidt nedbøjning gør jo ingett heller, kommer til at blive flot..

T
Du skal jo ikke have noget tag, der bærer sne eller vindlast, så du behøver ingen ekstra 195'er.
Jeg har 45x170 med 3,5 m spændvidde uden problemer

• Synes
arowe17 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.