Hej, skal til at sætte liggende panel på et sommerhus. Denne står på sokkel og er vel ikke helt lige i konstruktionen da den er fra 60'erne.
Når jeg så tager et vaterpas og går en runde rundt om huset og markerer hvor nederste panelbræts overkant havner, hvis det ligger i vater rundt om huset, så får jeg en 4 cm forskel i forhold til underkanten af huset (syllen). Dvs. på første bræt går brættet nogen cm under syllen, mens på sidste bræt går det mange flere cm under.
Så føler jeg, at jeg ikke kan have det sådan, så spørgsmålet er, om jeg kan hæve panelen lidt for hver væg, og hvor meget kan man i så fald hæve panelen for at snyde øjet til ikke at se det, hvis man ser 2 sider samtidig?
Er der nogen der har viden om dette, som jeg ikke besidder?
Når jeg så tager et vaterpas og går en runde rundt om huset og markerer hvor nederste panelbræts overkant havner, hvis det ligger i vater rundt om huset, så får jeg en 4 cm forskel i forhold til underkanten af huset (syllen). Dvs. på første bræt går brættet nogen cm under syllen, mens på sidste bræt går det mange flere cm under.
Så føler jeg, at jeg ikke kan have det sådan, så spørgsmålet er, om jeg kan hæve panelen lidt for hver væg, og hvor meget kan man i så fald hæve panelen for at snyde øjet til ikke at se det, hvis man ser 2 sider samtidig?
Er der nogen der har viden om dette, som jeg ikke besidder?
Jeg forstår ikke problemet?N Nygge72 sagde:Hej, skal sætte liggende panel på et sommerhus. Denne står på sokkel og er vel ikke helt ret i konstruktionen da den er fra 60'erne.
Når jeg så tager vaterpas og går en omgang rundt om huset og markerer hvor nederste panelbræts overkant havner hvis den ligger i våg rundt huset så havner jeg med en 4cm forskel sammenlignet med underkanten af huset (syllen). Altså på første bræt går brættet nogle cm under syllen mens på sidste bræt går det mange flere cm under.
Så føler jeg at jeg ikke kan have det sådan, så spørgsmålet er om jeg kan hæve panelet lidt for hver væg, og hvor meget kan man i så fald hæve panelet for at narre øjet til ikke at se dette hvis man ser 2 sider samtidig?
Er der nogen der har viden om dette som jeg ikke har?
Panelet dækker vel syllen?
Sætter du det i våg så betyder det jo ikke noget hvor skævt huset er?
Det er kun eventuelt skæve vinduer der vil kunne ses..
Rent krasst er det jo så, men da jeg har regnet op væggen efter den eksisterende væg, så bliver der lidt lidt sømmelÆgt at fastgøre i (selvom det er tilstrækkeligt) til den nederste rækkeViolina sagde:
Klik her for at svare