Ja kom i gang lidt sent, og tiden der var, blev opbrugt af andre problemer, som dukkede op, så tiden rakte ikke til at lægge terrassebrædderne på altanen, og nu er træet svulmet så meget, at det føles dumt at fortsætte med at lægge i år, sprækkerne vil blive gigantiske, når det tørrer. Så nu undrer jeg mig over, om det fungerer at lægge terrassebrædderne i skuret og stramme et par spændebånd omkring det, for at det skal holde formen, og så fortsætte til foråret?

F
Greven867 Greven867 sagde:
Ja kom i gang lidt sent og tiden som var blev opbrugt af andre problemer, som dukkede op, så tiden rakte ikke til at lægge terrassebrædderne på terrassen, og nu har træet svulmet så meget, at det føles dumt at fortsætte med at lægge det i år, sprækkerne vil blive gigantiske, når det tørrer. Så nu undrer jeg mig om det fungerer at lægge terrassebrædderne i skuret og spænde nogle spændebånd rundt om det for at holde formen og så fortsætte til foråret?
Terrassebrædderne er jo en ferskvare, de skal leveres våde, og de skal lægges våde. Og du tænker forkert med sprækkerne, kan træet blive så vådt nu, så bliver det lige så vådt og svulmer lige så meget, når det er monteret, og er der ikke bevægelsesrum der, så ryger skruerne. Du kan lægge det nu, hvis du vil, men gør det med minimal sprække.

• Synes
Greven867
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.