130,731 læst ·
270 svar
131k læst
270 svar
Naboen river eternittag!
- Status
- Not open for further replies.
Mener du, at dit indlæg er et godt svar til en person, der er eller var bekymret for asbest?jocke4u sagde:
Eller er dit svar ment som ironi mod TS?
Hvis vi skulle rydde op i alt, der ikke har med spørgsmålet at gøre, og useriøse andre svar, ville vi få en interessant tråd om asbestens farlighed ved nedrivning for dem, der befinder sig et stykke væk. Nu ser man bare en tråd med en masse skraldeindlæg, som ikke bidrager med noget som helst.
Medlem
· västerbotten
· 131 indlæg
Nej vent lige her! Det var DU, der angreb mig først, kaldte mig følgende ting: foragtelig teen, wt, forhåbentligvis ikke forælder.Igen sagde:
DESUDEN synes du, at der skal laves en bekymringsanmeldelse mod mig. Taler om personligt angreb.
Jeg har på ingen måde indbudt til angreb eller trollet, men jeg kunne simpelthen ikke lade være med at give igen, når du opfører dig så dårligt og derefter efterlader målet helt åbent for et slagskud, det er din egen skyld. Du vil også få en anmeldelse til admin pga. personangreb.
@Marlen Eskilsson eller anden moderator - venligst luk tråden
Hvis vi havde renset bort alt, der var unødvendigt, efter at korrekt svar var givet, ville tråden have været 4 indlæg lang. Hvis du læser tråden fra start, er det ret indlysende, hvorfor tråden ikke går fremad, og det skyldes ikke Staffan eller Jocke.K Kalbygge sagde:Mener du, at dit indlæg er et godt svar til en person, der er eller var bekymret for asbest?
Eller er dit svar ment som en ironisk kommentar til TS?
Hvis vi skulle rydde op og fjerne alt, der ikke har med spørgsmålet at gøre samt useriøse svar, ville vi have en interessant tråd om asbestens farlighed ved nedrivning for dem, der befinder sig et stykke væk. Nu ser man bare en tråd med en masse uvedkommende indlæg, der ikke tilføjer noget som helst.
Præcis - luk tråden! Jeg tror, at det væsentlige er kommet frem i tråden.K Kalbygge sagde:Mener du, at dit indlæg er et godt svar til en person, der er eller var bekymret for asbest?
Eller er dit svar ment som ironi mod TS?
Hvis vi skulle rydde op i alt, der ikke har med spørgsmålet at gøre, og useriøse andre svar, ville vi have fået en interessant tråd om asbestens farlighed ved nedrivning for dem, der befinder sig et stykke væk. Nu ser man bare en tråd med en masse idiotiske indlæg, som ikke bidrager med noget som helst.
Medlem
· västerbotten
· 131 indlæg
Ramnemark sagde:
Ja det har det gjort. Det er kommet mange gode svar.jocke4u sagde:
Medlem
· västerbotten
· 131 indlæg
Greenhouse, jeg er også i gang med at renovere ældre huse og deler din bekymring for asbest. Trist at så mange vælger at kritisere dig med i visse tilfælde ekstreme angreb i stedet for bare at undlade at kommentere. Men du har heldigvis holdt lav profil..
Jeg anbefaler dig at læse sikkerhedsbestemmelser mm og lave en egen vurdering. Her er et interessant faktablad fra Arbejds- og Miljømedicin, Sahlgrenska Universitetshospitalet, hvor man kan læse mere om risiciene.
http://www.amm.se/wp-content/uploads/2016/12/Faktablad_Asbest.pdf
Hvis jeg også må lave en egen vurdering som amatør (som alle her), så tror jeg, som flere her allerede har nævnt, at eksponeringsniveauerne i dit tilfælde er så lave, at risikoen for skade er helt ubetydelig. Selv om en enkelt fiber kan finde vej. Men udendørsluft indeholder, især i byer, allerede en vis mængde af asbest. Se faktabladet ovenfor.
Jeg anbefaler dig at læse sikkerhedsbestemmelser mm og lave en egen vurdering. Her er et interessant faktablad fra Arbejds- og Miljømedicin, Sahlgrenska Universitetshospitalet, hvor man kan læse mere om risiciene.
http://www.amm.se/wp-content/uploads/2016/12/Faktablad_Asbest.pdf
Hvis jeg også må lave en egen vurdering som amatør (som alle her), så tror jeg, som flere her allerede har nævnt, at eksponeringsniveauerne i dit tilfælde er så lave, at risikoen for skade er helt ubetydelig. Selv om en enkelt fiber kan finde vej. Men udendørsluft indeholder, især i byer, allerede en vis mængde af asbest. Se faktabladet ovenfor.
For mig handler det om, at jeg kan lide at gå herind og læse. Jeg synes, din måde at skrive på er ubehagelig og gør forummet koldere og mindre interessant at være på. Vær venlig ikke at fortælle mig, hvad jeg er eller føler. Du synes ikke at have nogen pli, helt enkelt..G greenhouse sagde:
Helt uinteressant om det er en anonym person, man udtrykker sig ikke sådan om andre mennesker, helt enkelt. At du ikke forstår det, er, som jeg skrev tidligere, sørgeligt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Ak ja!
Jeg husker, da vi tog vores Sidi-flat-facade ned fra huset på øen i Gbg's skærgård.
Det var let at tage elendigheden ned og lægge pladerne på en trailer for videre transport til øens losseplads.
Ikke mange plader knustes, de var let spikret med rustfri søm.
Men på vej til tippen blev vi stoppet af naboerne. De ville alle have en bunke plader eller to, godt at have til at reparere deres eget hus med. Så da vi kom frem til "tippen" var der ikke meget eternit tilbage.
Dette var 1983, for 37 år siden, og jeg lever stadig og har det godt
Jeg husker, da vi tog vores Sidi-flat-facade ned fra huset på øen i Gbg's skærgård.
Det var let at tage elendigheden ned og lægge pladerne på en trailer for videre transport til øens losseplads.
Ikke mange plader knustes, de var let spikret med rustfri søm.
Men på vej til tippen blev vi stoppet af naboerne. De ville alle have en bunke plader eller to, godt at have til at reparere deres eget hus med. Så da vi kom frem til "tippen" var der ikke meget eternit tilbage.
Dette var 1983, for 37 år siden, og jeg lever stadig og har det godt
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg