Status
Not open for further replies.
M Magnolium sagde:
Problemet är att du inte verkar förstå att kalla någon gubbe är otrevligt. Ord är knutna till sitt kontext och att du inte förstå att det ordet är nedvärderande är sorgligt. God ton är bla att beskriva människor på ett respektfullt sätt.
Men suck, blir du proxy-kränkt? Det är en anonym person. Jag har inte kallat någon gubbe i forumet. Kalla en spade för en spade. Är man 74 är man definitivt en gubbe. Snacka om att dissekera en tråd till molekyler. Läs min fråga i sitt sammanhang.

• Synes
  • Haha
Boogiepack og 1 anden
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Side op og side ned, har du fået enslydende og relevante råd. Først efter at du gang på gang har latterliggjort over din egen fortræffelighed og vores irrelevante svar, blev nogle lidt sure. Trods det fortsatte vi med at give råd. Hvis du ikke "lytter" til det overvældende flertals råd, er det ikke fordi du ikke kan. Men fordi du ikke vil!

Staffan
Staffan, læs mine svar. Jeg har givet "jer" ret for ca. 10 sider siden. Jeg har fået rigtig mange gode svar, som jeg har behandlet meget respektfuldt.

Jeg har nu lagt mig til med en mere syrlig tone, fordi jeg er træt af alle, der bare skal brokke sig. At være uenig i en sag er ikke dårlig tone, det er en sund del af en samtale. Jeg har aldrig sagt, at jeg er fortræffelig, men jeg holder mig til sagen og går ikke til personangreb, der er jeg fortræffelig. Du har derimod ikke opført dig dårligt, vil jeg understrege. Vi kan så have forskellige meninger om asbestens risici, men det er en anden sag.

At blande folkesundhed ind ER irrelevant i forhold til det spørgsmål, jeg stillede. Dermed ikke sagt, at det er forkert. Havde jeg stillet spørgsmålet sådan: Bør jeg bekymre mig mere for asbesteksponering end sukkeret i vores mad? Så havde folkesundhedsperspektivet været relevant. Flere ting kan være farlige på samme tid.

D
Farsan viste mig og min bror, at det smældede ordentligt, når man smed eternit i ilden, da vi var små. Havde en halv palle stående i gården. Den blev hurtigt tømt derefter. Jeg er ikke død endnu, hverken af cilikos eller noget andet så vidt jeg ved.

• Haha
  • Wow
Boogiepack og 2 andre
  • Laddar…
G greenhouse sagde:
Er man 74 er man definitivt en gammel mand.
Om man er tante/gammel mand har ingenting med alder at gøre.

For et barn kan en person i 40-50 års alderen være tante/gammel mand, for en person i 40-års alderen kan en 65-årig være tante/gammel mand.

• Synes
undine og 1 anden
  • Laddar…
4integration jocke4u sagde:
Undrer, om TS har været i Corona-karantæne for længe og oplever kedsomhed og mangel på debat :)
Demmpa Demmpa sagde:
Om man er tante/gubbe har ingenting med alder at gøre.

For et barn kan en person i 40-50 års alderen være tante/gubbe, for en person i 40-års alderen kan en 65-årig være tante/gubbe.
Skal vi virkelig gå ind i den diskussion også? Jeg synes ikke det.

G greenhouse sagde:
Men sukk, bliver du proxy-krænket? Det er en anonym person. Jeg har ikke kaldt nogen gubbe i forumet. Kald en spade for en spade. Er man 74 er man definitivt en gubbe. Snak om at dissekere en tråd til molekyler. Læs mit spørgsmål i sin sammenhæng.
Gennem dit foragtfulde udtryk ”gubbe” så deltager du andre en hel del om dig selv.
F.eks. at du er en foragtfuld fjortis, wt, forhåbentlig ikke forælder, og at dine forældre er under 40 år.
En normal forælder tænker på giftstoffer i nærmiljøet. Flammehæmmende midler som forårsager en masse sygdomme, giftstoffer i hud- og hårplejeprodukter osv.
Du kan ikke stave engang. ”Dissekere” hvad er det? Du kræver at en masse voksne skal svare dig igen og igen, men du har startet samme tråd før.
En bekymringsanmeldelse vedrørende dit evt. forældreskab er hvad du kan få her. Og det afhænger ikke af, om du spiser asbest til morgenmad.

• Synes
  • Haha
Saxsson og 2 andre
  • Laddar…
Igen Igen sagde:
Gennem dit foragtelige udtryk "gubbe" så afslører du en hel del om dig selv for andre.
Fx at du er en foragtelig fjortis, wt, forhåbentligt ikke forælder, og at dine forældre er under 40 år.
En normal forælder tænker på gifte i nærmiljøet. Flammehæmmere som forårsager en masse sygdomme, gifte i hud- og hårplejeprodukter osv.
Du kan ikke engang stave. "Dissekera" hvad er det? Du kræver at en masse voksne skal svare dig igen og igen, men du har startet samme tråd før.
En bekymringsanmeldelse angående dit eventuelle forældreskab er hvad du kan få her. Og det afhænger ikke af om du spiser asbest til morgenmad.
Igen Igen sagde:
Gennem dit foragtelige udtryk "gubbe" så afslører du en hel del om dig selv for andre.
Fx at du er en foragtelig fjortis, wt, forhåbentligt ikke forælder, og at dine forældre er under 40 år.
En normal forælder tænker på gifte i nærmiljøet. Flammehæmmere som forårsager en masse sygdomme, gifte i hud- og hårplejeprodukter osv.
Du kan ikke engang stave. "Dissekera" hvad er det? Du kræver at en masse voksne skal svare dig igen og igen, men du har startet samme tråd før.
En bekymringsanmeldelse angående dit eventuelle forældreskab er hvad du kan få her. Og det afhænger ikke af om du spiser asbest til morgenmad.
Ajajaj! Der gik du på en rigtig mine :) Det kan være klogt at tjekke ting op før man går til angreb, så slipper du for det der pinlige at falde på egen hånd! http://www.saob.se/artikel/?unik=D_1475-0187.7qvn

Ingen af dine smukke beskrivelser af mig passer, men er sandsynligvis mere en spejling af dig selv.

• Haha
  • Synes
Nafnafnaf og 1 anden
  • Laddar…
G greenhouse sagde:
Ajajaj! Der gik du på en rigtig mine :) Det kan være en god idé at undersøge ting, inden man går til angreb, så slipper du for det pinlige at falde på eget greb!
Du kan gå i seng nu. Dagen bliver ikke bedre end det her! :D

• Synes
Igen
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken sagde:
Du kan gå og lægge dig nu. Dagen kommer ikke blive bedre end således! :D
Det var väll det her hen ventede på. Tråden handlede aldrig om asbest men et troll som venter på angreb ;)

• Synes
Boogiepack og 2 andre
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark sagde:
Det var väll det här hen väntade på. Tråden handlade aldrig om asbest utan et troll som venter på angreb ;)
Jeg rapporterede også, selvfølgelig. Underligt at den fik lov til at fortsætte så længe faktisk.
18 sider nu, det er meget.

Nyfniken Nyfniken sagde:
Du kan gå og lægge dig nu. Dagen bliver ikke bedre end sådan her! :D
HAHAHA! Det har du nok ret i Nyfniken. Undskyld hvis jeg blev lidt trollig, men jeg kunne ikke lade være med at smashe på den der bold.

• Synes
Nafnafnaf
  • Laddar…
Efter at have læst titlerne på alle andre asbest-tråde, som TS har skabt, ville jeg anbefale enten at flytte eller bygge nyt. Det må være besværligt at være så bange for asbest og samtidig have eternit facade, ventrør, plader i lader, tag, formentlig rørisolering osv. Det er lidt som at være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygget hus slipper du for det, men så kommer nok formaldehyd-trådene i stedet :)

• Synes
  • Haha
Incitament og 5 andre
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Side op og side ned, har du fået ensartede og relevante råd.
Først efter at du gang på gang har raljeret over din egen fortræffelighed og vores irrelevante svar, blev nogle lidt sure. Trods det fortsatte vi med at give råd.
Hvis du ikke "lytter" til det overvældende flertalets råd, er det ikke fordi du ikke kan. Men fordi du ikke vil!

Staffan
Det er dig, der raljerer og er rigtig ond. Man siger ikke som den fedede linje, det er uforskammet!

Fyren spurgte jo bare et enkelt spørgsmål!

• Synes
Peken og 1 anden
  • Laddar…
Efter at have læst titlerne på alle andre asbest-tråde som TS har skabt, så ville jeg anbefale enten at flytte, ellers bygge nyt. Det må være knebent at være såpass bange for asbest og samtidig have eternit facade, ventilationsrør, plader i lader, tag, formentlig rørisolering osv. Det er lidt som at være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygget hus slipper du for det, men så kommer formaldehyd-trådene nok i stedet :)
Efter at have læst titlerne på alle andre asbest-tråde som TS har skabt, så ville jeg anbefale enten at flytte, ellers bygge nyt. Det må være knebent at være såpass bange for asbest og samtidig have eternit facade, ventilationsrør, plader i lader, tag, formentlig rørisolering osv. Det er lidt som at være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygget hus slipper du for det, men så kommer formaldehyd-trådene nok i stedet :)
Du har nok ret der, er jeg bange...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.