Hej!
Jeg planlægger at bygge et udendørskøkken i efteråret/næste forår. Jeg vil have mursten med betonplader og har indset, at vægten ved at mure alt med mursten samt betonplader bliver i overkanten for min terrasse. Derfor kigger jeg nu på at sætte vægmursten (dekorationsmursten) på en ramme af træ. Planen er at lime murstenen mod en form for plademateriale, som igen sidder på regelrammen. Herefter mørtel mellem murstenene. Lige nu grubler jeg dog over, hvilket plademateriale der kan være passende for at holde til alt vejr, stift nok til ikke at bøje under vægten samt at kunne skrues i reglarne men uden at koste en formue.
Jeg har overvejet byggeplader "Do-it" på Bauhaus, men jeg gætter på, at de ikke er stive nok, ellers ville de være ideelle. Har også kigget på "Farmacell powerpanel" på Hornbach, men har aldrig rørt ved materialet, så det er svært at sige, om det kan være passende.
Modtager gerne tips til plademateriale!
Link til murstenen: https://www.hornbach.se/p/vaggtegel-klimex-milano-loft/8350792/
Jeg planlægger at bygge et udendørskøkken i efteråret/næste forår. Jeg vil have mursten med betonplader og har indset, at vægten ved at mure alt med mursten samt betonplader bliver i overkanten for min terrasse. Derfor kigger jeg nu på at sætte vægmursten (dekorationsmursten) på en ramme af træ. Planen er at lime murstenen mod en form for plademateriale, som igen sidder på regelrammen. Herefter mørtel mellem murstenene. Lige nu grubler jeg dog over, hvilket plademateriale der kan være passende for at holde til alt vejr, stift nok til ikke at bøje under vægten samt at kunne skrues i reglarne men uden at koste en formue.
Jeg har overvejet byggeplader "Do-it" på Bauhaus, men jeg gætter på, at de ikke er stive nok, ellers ville de være ideelle. Har også kigget på "Farmacell powerpanel" på Hornbach, men har aldrig rørt ved materialet, så det er svært at sige, om det kan være passende.
Link til murstenen: https://www.hornbach.se/p/vaggtegel-klimex-milano-loft/8350792/
Der findes fibercementplader til køb. Har ingen erfaring med det, men gætter på, at det kan være et fornuftigt grundlag for dekortegel.PeeZii sagde:
Halløjsa!
Jeg planlægger at bygge et udekøkken i efteråret/næste forår. Jeg vil have mursten med betonplader og har indset, at vægten af at mure alt med mursten samt betonplader bliver i den højeste ende for min terrasse. Derfor kigger jeg nu på at sætte vægsten (dekortens) på en ramme af træ. Planen er at lime stenene mod en form for plademateriale, som igen sidder på regelrammen. Derefter mørtel mellem stenene. Lige nu overvejer jeg dog, hvilket plademateriale der kan være egnet til at holde i alt slags vejr, stift nok til ikke at bukke under vægten samt kunne skrues i reglerne men uden at koste en bondegård.
Jeg har overvejet byggeplader "Do-it" på Bauhaus, men jeg gætter på, at de ikke er stive nok, ellers ville de være perfekte. Også kigget på "Farmacell powerpanel" på Hornbach, men har aldrig følt på materialet, så det er svært at sige, om det kan være passende.
Link til stenene: [link]
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Murat utekök på en betongplatta - klarar det vikten?
Grund & Markarbeten -
Tankar kring utjämning av energibehov - brf
Värme allmänt -
Tankar på "eget nivellgolv"
Golv -
Höj och sänkbart utekök - Flexibla vattenledningar?
Altan & Uteplats -
Byta rör till badrum eller vänta, vad tror ni? Tacksam för tankar!
Badrum