Der skal bygges en sauna på ca. 2x2m på disse murede plinter. Jeg har brug for råd!
Jeg har fået muligheden for at bygge en sauna. Det bliver rigtig sjovt. Den ene grundejer har lavet fundamentet selv. Dog har jeg aldrig stødt på plinter af lige opmurede mursten. Min tidligere vejleder og kollega sagde, at det fungerer godt. Men. Der er nogle spørgsmål, som Google ikke kan besvare. Jeg tror, at I her sidder inde med kloge råd og måske nogen har stødt på den samme eller en lignende situation?
Hvordan ville I fastgøre bæretræ/syld i murningen? Ejeren mener, at man bare kan lægge bjælkelaget direkte på. Hvad siger Du?
Bør man pudse murstenene som beskyttelse mod vand-/frostskader?
Jeg vil højst sandsynligt have brug for at kile konstruktionen op. Det mente ejeren også. Ville I bruge sådanne bestandsdygtige plader, som findes på markedet, eller bare kile op med træ?
Hvad er Dine råd og tanker om fundamentet og den kommende konstruktion ovenpå?
Jeg har fået muligheden for at bygge en sauna. Det bliver rigtig sjovt. Den ene grundejer har lavet fundamentet selv. Dog har jeg aldrig stødt på plinter af lige opmurede mursten. Min tidligere vejleder og kollega sagde, at det fungerer godt. Men. Der er nogle spørgsmål, som Google ikke kan besvare. Jeg tror, at I her sidder inde med kloge råd og måske nogen har stødt på den samme eller en lignende situation?
Hvordan ville I fastgøre bæretræ/syld i murningen? Ejeren mener, at man bare kan lægge bjælkelaget direkte på. Hvad siger Du?
Bør man pudse murstenene som beskyttelse mod vand-/frostskader?
Jeg vil højst sandsynligt have brug for at kile konstruktionen op. Det mente ejeren også. Ville I bruge sådanne bestandsdygtige plader, som findes på markedet, eller bare kile op med træ?
Hvad er Dine råd og tanker om fundamentet og den kommende konstruktion ovenpå?
Ned til bjerget er der gravet. Jeg ville gerne lave om med standard støbte cylinderpiller. Må se, hvordan jeg skal få frem det forslag.B BSOD sagde:
Klik her for at svare


