Hvor tykt lag med mørtel kan man have mellem to lag leca-blokke. Jeg skal fortsætte på et eksisterende fundament, som er relativt ujævnt. Det ligger mellem 0-6 cm. Er det for meget at lægge mellem to lag leca-blokke. Hvor meget er ellers rimeligt at lægge?

Vover ikke at sige hvilken mørtel der er mest passende, men at lave en afretning er intet problem. Hvilken mørtel/cement der er mest passende ved de sikkert, der sælger det.

Slå en reglar/brædde på hver side af blokkene ud med muren og fyld derefter op og stryg af, så har du en jævn mur at fortsætte på. Du bør nok lægge armering i.

K
Man bruger B-brug til leca og en normalfuge er 10 mm. Jævn overfladen inden du begynder at mure, så undgår du problemer senere.

ktm250 sagde:
Man bruger B-mørtel til leca og en normalfuge er 10 mm. Jævn overfladen inden du begynder at mure, så undgår du problemer senere.
Hva fanden, har lige hentet 20 sække C-mørtel fra Bauhaus. Havde ikke tjekket, inden jeg tog dertil for at hente de sidste Leca-paller, så blev nødt til at spørge. Han slog op i en mappe og sagde så C-mørtel.

Skal udskifte blåbetonvægge i huset og mure om med leca og derefter pudse det.

Behøver jeg at skifte til B-mørtel?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.