Har en, af mursten opmuret, lille tilbygning til laden. Planen er at gøre døråbningen større og omdanne dette rum til mc-garage. Da jeg fjernede den gamle dørkarm, løsrev et antal mursten sig over dørkarmen. Vidste at de sad løse. Min undren er nu hvordan jeg bedst får det til igen. A: Skaffe en form for bjælke og mure ind over døråbningen. B: Ved hjælp af stødning nedenunder mure de sten tilbage, der er løsnet. C: Bygge en ramme/karm af træ og så bare lappe sammen over og rundt om karmen.

• En murad åbning i en landbygning med mursten revet ned fra toppen. Murbrokker og blokke ligger på jorden udenfor, træramme og tønder indeni.
  • Brudt murstensvæg over døråbning i lade, manglende mursten og træbeklædning ovenfor, viser strukturens skrøbelighed og behov for reparation.
Senest redigeret:
Sæt en regel over den nye dørkarm, der er fastgjort med fuge-skum. Lapp betonvæggen med pudsemørtel.
/CC

Jeg havde støbt en lecabalk til at lægge over døren.
Bank et par sten væk på siderne. Byg en kasse til at støbe i, og bland lecakugler med cement og sand. Læg i balken og mure de løse sten ind ovenover.

Ingen armering?
Der findes vel færdige lecabjælker at købe også?

Jo det er klart, at der er brug for armering, glemte at skrive det. Der findes færdige at købe, men det er enkelt at støbe en selv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.