Jeg har revet en pejs ned, som ikke tilførte noget.
Nu har jeg et hul i murværket, som jeg tænkte at mure igen. Se billedet.

Jeg overvejede, om min arbejdsgang er rigtig:
fjerne de sten, der evt. sidder løst,
fugte alt
mure med mursten + mørtel B
Og så pudse op alt og male.

Tænker jeg rigtigt, eller bør noget være anderledes.
Mørtlen, der sidder i dag, er en blanding af kalk og cement, og den tænker jeg ikke at fjerne.

Taknemmelig for synspunkter! Hul i mursten efter fjernelse af pejs med tilsyneladende løse sten, rester af mørtel og omkringliggende væg, som skal mures og pudses igen.
 
Sæt en ventil ind, så du har mulighed for lidt træk gennem kanalen. Er dette den eneste kanal i skorstenen? I så fald vil du nok have lidt luft i den, så skorstenen har det godt ovenfor taget.
 
Beklager, jeg vil ikke mure hele.. Jeg efterlader et hul, hvor der skal indsættes en ny kamin.. så hele hullet vil ikke blive muret op igen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.