I irisdotter #1 Medlem · skåne · 19 indlæg 5 sep 2012 klokken 11:36 irisdotter Medlem skåne 19 indlæg 5 sep 2012 klokken 11:36 #1 Jeg har revet en pejs ned, som ikke tilførte noget. Nu har jeg et hul i murværket, som jeg tænkte at mure igen. Se billedet. Jeg overvejede, om min arbejdsgang er rigtig: fjerne de sten, der evt. sidder løst, fugte alt mure med mursten + mørtel B Og så pudse op alt og male. Tænker jeg rigtigt, eller bør noget være anderledes. Mørtlen, der sidder i dag, er en blanding af kalk og cement, og den tænker jeg ikke at fjerne. Taknemmelig for synspunkter!
Jeg har revet en pejs ned, som ikke tilførte noget. Nu har jeg et hul i murværket, som jeg tænkte at mure igen. Se billedet. Jeg overvejede, om min arbejdsgang er rigtig: fjerne de sten, der evt. sidder løst, fugte alt mure med mursten + mørtel B Og så pudse op alt og male. Tænker jeg rigtigt, eller bør noget være anderledes. Mørtlen, der sidder i dag, er en blanding af kalk og cement, og den tænker jeg ikke at fjerne. Taknemmelig for synspunkter!
phl #2 Medlem · Skåne · 7 247 indlæg 5 sep 2012 klokken 12:00 phl Medlem Skåne 7,247 indlæg 5 sep 2012 klokken 12:00 #2 Sæt en ventil ind, så du har mulighed for lidt træk gennem kanalen. Er dette den eneste kanal i skorstenen? I så fald vil du nok have lidt luft i den, så skorstenen har det godt ovenfor taget.
Sæt en ventil ind, så du har mulighed for lidt træk gennem kanalen. Er dette den eneste kanal i skorstenen? I så fald vil du nok have lidt luft i den, så skorstenen har det godt ovenfor taget.
I irisdotter #3 Medlem · skåne · 19 indlæg 5 sep 2012 klokken 12:53 irisdotter Medlem skåne 19 indlæg 5 sep 2012 klokken 12:53 #3 Beklager, jeg vil ikke mure hele.. Jeg efterlader et hul, hvor der skal indsættes en ny kamin.. så hele hullet vil ikke blive muret op igen.
Beklager, jeg vil ikke mure hele.. Jeg efterlader et hul, hvor der skal indsættes en ny kamin.. så hele hullet vil ikke blive muret op igen.