7,487 læst ·
17 svar
7k læst
17 svar
Mure/pudse kakkelovn
Selvbygger
· Stuga i Dalsland
· 358 indlæg
Hvem forhindrer dig?
"for man ind en fyring i kakkelovnens cyklus når den er på vej til at køle ned og med opvarmningen igen opstår der brud i lermørtlen, som fører til, at vedhæftningen bliver svagere, og kakkel forbliver i en position fra sin udgangsposition. På kramlade kakkelovne kan skifter blive udsat for dette fænomen af for hyppig fyring."
Min mening er, at han ved, hvad han skriver om, du mener noget andet, det er et frit land.
"for man ind en fyring i kakkelovnens cyklus når den er på vej til at køle ned og med opvarmningen igen opstår der brud i lermørtlen, som fører til, at vedhæftningen bliver svagere, og kakkel forbliver i en position fra sin udgangsposition. På kramlade kakkelovne kan skifter blive udsat for dette fænomen af for hyppig fyring."
Min mening er, at han ved, hvad han skriver om, du mener noget andet, det er et frit land.
Tallguy196 sagde:
Hvem forhindrer dig?
"hvis man indfører en opvarmning i kakkelovnens cyklus når den er ved at køle ned og med opvarmningen igen opstår der revner i leret, der fører til, at vedhæftningen bliver svagere, og fliserne bliver i en position væk fra deres udgangspunkt. På kramlade kakkelovne kan skifterne blive udsat for dette fænomen af for hyppig opvarmning."
Det bedste er, at man aldrig fyrer i sine kakkelovne.
Så bliver man ikke nødt til at sætte dem op igen.
Kanerva sælger ovne, han tager skide mange penge.
Kan man ikke fyre to gange i døgnet, er de ikke det værd.
Hvis du fjerner kaklerne, følger teglstenene i kaklerne med. Der bliver ingen vægge tilbage ligesom.D deklerkk sagde:Jeg har 3 store og velfungerende kakkelovne. Godt træk i god myretue osv.
MEN
Kakkel begynder nogle steder at vise tegn, om end små endnu, på at skulle sættes om.
Dette er et problem, som jeg forstår, at alle ovne rammes af før eller senere, har jeg forstået?
Kakkelovne er, hvis man læser op, en god varmekilde, men de er følsomme og skal repareres/mures om osv. De er følsomme over for at blive fyret hårdt i m.m.
Nogen som har muret eller pudset op den i stedet, når kaklen begyndte at vige sig. Reparere det som trengs i den, så mure
Jeg tænker altså væk med kaklen. Så simpelthen pudse dem med fx nogle centimeter ildfast eller andet passende mørtel i stedet for kakkel.
Burde ikke dette være klart mere holdbart.
Klik her for at svare