Jeg har en ret dårlig skorsten af tegl i dag, som jeg har tænkt mig at renovere over mønet med leca i stedet og pudse udenpå det. Jeg har tænkt mig at bruge 9x19x59 blokke, men jeg undrer mig om det er for spinkelt? Det bliver godt 4 blokke højt / 80-90 cm.
Skal der bruges bistålsarmering til dette, selvom der ikke er udtag til armering i blokkene?
Hvilken type mørtel er passende til mur/puds til en skorsten? Jeg vil have indsatsrør og isolering rundt om dette, så varmen ud i blokkene vil sandsynligvis ikke blive så høj.