Nu var badeværelsesgulvet støbt og vandes for fuldt, så skal det begynde at planlægges for alvor, hvordan detaljer skal se ud og gøres. Da Glasbetong ikke var et godt materiale, se http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1127327305 så skal denne væg på ca. 30 cm fikses på en anden måde. Da den skal kunne holde til at hænge en brusedør i, kan den jo ikke være for svag. Men vi vil have den så tynd som muligt. Nogen der har gode tips til materialer? Overvejet både leca og ytong, men det kræver nok en form for ramme eller lignende for at sikre døren. En idé er at stille stålregler, som man fylder med ytong eller lignende, hvad tænker I om dette??
Ingen med nogle idéer??
Lige nu overvejer jeg at bygge denne væg af stålskelet og minerit plader. Er der nogen, der ser nogle store problemer med dette?
Lige nu overvejer jeg at bygge denne væg af stålskelet og minerit plader. Er der nogen, der ser nogle store problemer med dette?
Mineriten er lidt følsom for slag :-/ Har du tjekket deres hjemmeside? Der findes jo flere slags minerit 
http://www.tepro.se/index.asp
http://www.tepro.se/index.asp
Havde ikke været der og kigget, men nu bliver jeg nok endnu mere overbevist om, at dette virker fornuftigt. Klippet fra den side "VT-pladen har dobbelte fugtspærrer. Den er tæt både på forsiden og bagsiden. Det betyder naturligvis ekstra sikkerhed gennem reduceret risiko for, at vand eller fugtig luft trænger ind i skillevæggen. Minerit VT-plade giver skillevæggen egenskaber, der ligner den murede vægs." at den bliver lig en muret væg er jo præcis det, jeg ønsker. Hvor slagfølsomme er disse? Den ene side vil jo få fliser, mens den anden blot bliver malet i samme farve som skorstenen. Jeg tænkte, at man næsten fylder væggen med reglar, så man uden problemer kan hænge brusedøren i en regel.
Det bliver kanon du. Men bare et skønt tip... Bomb ikke væggen med reglar lige der, hvor du skal have tingene i stedet. Og en ting mere vådrumspladen er ret okul at male på idet du får bredspartle efter monteringen, så jeg mener, at du bør klæde den side, som skal males, med gips... Det er ikke nødvendigt, men det letter malerarbejdet.....Snuttjulle sagde:
Bliver nok at købe brusehjørnet inden, så ved man hvor man skal sætte en ekstra regel. På bare 30cm så er der jo ikke så meget at spille på.
En grund til at jeg ikke vil have gips er netop dette med badeværelse i kælderen, men tak for tipset.
Klik her for at svare