Hej, jeg er i gang med at mure en "bænk" i køkkenet til en brændeovn. Den ser ud som et H cirka.
Jeg bruger letbetonblokke (Siporex?)
Jeg fik Serpo 224 Mur og pudsemørtel C med fra byggehandlen.
Er det egnet at bruge? Vil det holde?
Jeg synes, at blokkene suger meget vand, jeg har prøvet at fugte dem grundigt, men har ikke puttet dem i vand endnu.
På sækken med mørtel står der "For letbeton se særlig instruktion", men hvor f—n findes den i så fald.
Gerne hurtige svar, Flurken.
Jeg bruger letbetonblokke (Siporex?)
Jeg fik Serpo 224 Mur og pudsemørtel C med fra byggehandlen.
Er det egnet at bruge? Vil det holde?
Jeg synes, at blokkene suger meget vand, jeg har prøvet at fugte dem grundigt, men har ikke puttet dem i vand endnu.
På sækken med mørtel står der "For letbeton se særlig instruktion", men hvor f—n findes den i så fald.
Gerne hurtige svar, Flurken.
Man plejer ikke at mure, men at lime letbetonblokke sammen. Nu skal du bruge det til andet end yder-/indervægge, og så går det også at mure. Men hvordan det er med kemien i den mørtel du har fået i forhold til letbeton, skal jeg lade være usagt på grund af nye mørteltyper og erfaringer. Eftersom det hovedsageligt nok vil blive trykkræfter i din konstruktion, går det sikkert lige så godt med det, du har fået, som noget andet mørtel.
Ved ikke hvor man finder disse instruktioner (antar at man må kontakte tillverkaren).
Synes dog at det er mærkeligt at de ikke kan skrive mere udførligt.
Jeg har muret letbeton med almindelig C-mørtel og det fungerer godt.
Jeg dyppede blokkene og inden jeg så pudsede, brugte jeg "suggan".
Synes dog at det er mærkeligt at de ikke kan skrive mere udførligt.
Jeg har muret letbeton med almindelig C-mørtel og det fungerer godt.
Jeg dyppede blokkene og inden jeg så pudsede, brugte jeg "suggan".
Vil du mure letbeton med et C-mørtel så byt 224 til 131. Til letbeton anvender man lavalkaliske produkter, og det er ikke 224.
At mure letbeton er dog ikke almindeligt. Man plejer at lime dem med Tyndfuge mørtel A.
At mure letbeton er dog ikke almindeligt. Man plejer at lime dem med Tyndfuge mørtel A.
Klik her for at svare