Hej!
Jeg skal bygge et udestue med letbetonblokke på en betonfundament. Mit spørgsmål er, hvordan jeg gør med det første lag? Fæste blokkene i fundamentet med mørtel og/eller bolte? Eller andet jeg skal tænke på?
Taknemmelig for alle råd og tips 😊
 
Er du sikker på, at du mener letbetonblokke og ikke letklinkerblokke (lecablokke)? Letbetonblokke plejer man at lime snarere end at mure.

Ellers murer man direkte på pladen med mørtel. Har ikke set nogen bolte ned blokkene. Derimod kan man armerere dem med jern og beton vertikalt.
 
N naikon sagde:
Er du sikker på at du mener letbetonblokke og ikke letklinkerblokke (lecablokke)? Letbetonblokke plejer man at lime snarere end bruge mørtel.

Ellers murer man direkte på pladen med mørtel. Har ikke set nogen bolte blokkene fast. Dog kan man arme dem med jern og beton vertikalt.
Tak for svaret
Nej det er ikke lecablokke. Letbeton. Ja det skal limes, men jeg er ikke sikker på om man kan lime direkte mod betongrunden. Arme skal jeg gøre ca hver 3. lag.
 
Afhænger af, hvor plan pladen er.
 
MrJay
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.