Jeg skal (nok) opgradere vores åbne pejs med en kalkstenhylde. Vi har haft smagråd hjemme, som synes, at det er at ødelægge den fine pejs i funkisstil, men jeg tror, at det kan blive godt. Taknemmelig for tips til, hvordan dette gøres på en god måde.

• Person installerer en hylde over en pejs i funkisstil med en TV i baggrunden.
Er enig med dit smagsråd :(

Er ikke enig med din smagsråd, da det originale udtryk allerede er forsvundet på grund af den indbyggede indsats.
Derimod ved jeg ikke, hvordan man får det pænt med hensyn til hældningen, andet end at man pudser ovnen efter udfyldning.

/A

Jeg har tænkt lidt mere over det og er kommet frem til, at det nok er bedst at banke fasningen ned, så man får en plan overflade at fastgøre frisen imod. Fordelen er, at man får brættet ned et par cm, hvilket kan bevare udseendet af den slanke ramme til en vis grad. Det er vel bare at gå løs med en skarp mejsel.

Jeg er enig i, at indsatsen har ændret den oprindelige karakter af komfuret. Men alt er ikke æstetik. Funktionen har vundet meget med indsatsen. Frisen kan give en yderligere fordel til funktionen. Et sted at lægge tændstikkerne, hvis ikke andet.

Holder hylden til at banke ned fasskæring med borehammeren, når du kommer der glad i sindet? Bare en tanke, inden du så går i gang med apparatet...

// Mats

er det ikke lettere at gå på den højde du har længst inde fastgjort, pudse på og male? man ser jo ikke så tydeligt på billedet, men det er vel ikke mere end 5-6 cm i forkant der skiller? , så ville jeg gøre...... tror ikke det gør noget, hvis ikke det er samme mål på sider og øverst.
man kunne forestille sig naturstenmosaik eller lignende i den voksende fuge for at slipe pudse og male om alt, men det passer nok ikke til kalksten....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.