Mellem køkkenet og stuen skal jeg have en bardisk som rumdeler og som brandmur mod pejsen. Der skal være en almindelig køkkenbænk indvendigt på muren, som er ca. 30 cm højere end bænken, og udenpå muren skal der ligge en stenplade som bardisk. Se billedet.

Hvilket materiale er det hensigtsmæssigt at anvende til muren? Jeg har tænkt mig at pudse den. Jeg har adgang til almindelig mursten og Leca sten.

Hvordan skal man gøre for at den ikke skal vælte, der vil ikke være noget køkken der før næste sommer, men muren skal op nu før pejsen, for ellers kan vi ikke pudse muren. Der kommer dog en trævæg på den ene side af muren, øverst oppe i billedet, måske er den eneste løsning at fastgøre muren til den væg?

Øverste billede er fra siden, og nederst oppefra.

• Plan over rumsavdelare med bardisk og mur mellem køkkenbænk og åben pejs, set fra siden og ovenfra; viser placering af bar, bænk og pejs i rummet.
Mure med lecablokke burde vel blive ret solidt, synes jeg. Alternativt er vel glasblokke eller teglsten, som du siger. Afhænger vel af, hvor tyk væg du har tænkt dig også. Selv havde jeg nok sigtet på teglsten, som jeg lagde i forskellige retninger for at få en lidt tykkere konstruktion. Men vil man ikke have tegloverfladen og skal pudse, havde jeg let brugt lecablokke eller metalreglet op og sat mineritplader eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.