Svigerfar påstod, at det var nok at gøre det samme med almindeligt pudsbrug B, men jeg blev som vanligt bekymret og tænkte, at murningsgrunden måtte være bedre. Så blev jeg usikker igen... som vanligt
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 470 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,470 indlæg
A-mørtel har man egentlig nede ved jord som sokkel. Men fungerer også som tyndt grundingsmørtel. Så som ovenfor nævnt, slamme tyndt. Og så stokke og pudse med B-mørtel. Hvis der er et låg på muren, kunne C-mørtel have fungeret bedre, men jeg er ikke sat ind i dit projekt.
Er ikke helt med på, hvad du mener med låg på muren... jeg har muret tre lag med leca, og så skal der stilles et drivhus på (byggesæt, aluminium).N neo11 sagde:
Det lyder som en udsat konstruktion, hvilket taler for A-brug for tyndgrundingen.BiFuel sagde:
Det sikreste er, at der er et tag af plade, der stikker ud over murværket med pudset. Finder vandet vej ind bag pudset, så frostsprænges det så let.
Ja, det bliver nok ret udsat. Drivhuset har en aluminiumliste, der skal dække den øvre del af pudsen, men der er nok risiko for, at den ikke rigtig kommer til at dække.Claes Sörmland sagde:
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 470 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,470 indlæg
3 skift med leca betyder at murningen er ca. 60 cm høj?.
Grunde med a mørtel og pudse med b mørtel.
Som oven skrevet, så kan der ikke løbe vand ind i stenen ovenfra og bagved.
Så fryser det til sidst i stykker.
Hvis du har det, bør du springe b mørtel over og kun bruge cementmørtel A, så holder det længere.
Grunde med a mørtel og pudse med b mørtel.
Som oven skrevet, så kan der ikke løbe vand ind i stenen ovenfra og bagved.
Så fryser det til sidst i stykker.
Hvis du har det, bør du springe b mørtel over og kun bruge cementmørtel A, så holder det længere.
Ja, 60 cm. Jeg skal se, hvordan det bliver, når vi har fået samlet stommen ovenpå. Hvis det ser ud som risiko for vand, så må jeg forsøge at finde en passende plade til at lægge der.N neo11 sagde:
På bagsiden vil jeg genfylde for at nå den oprindelige jordniveau. Kan jeg slamre 2 gange og så stille platonmåtte mod væggen, inden jeg genfylder? Det føles unødvendigt at pudse, hvor det ikke vil kunne ses. I så fald, hvor lang tid mellem runderne med slamning?Claes Sörmland sagde:
Klik her for at svare